Fullspäckad helg

Oj, helgen har verkligen gått i ett men det har varit så bra och trevlig!!

I fredags jobbade jag bara halvdag så jag tog tunnelbanan direkt ut till Ropsten och där hämtade F upp mig. Efter en snabblunch och kaffe på Gateau så åkte vi till huset och satte igång med vårt alldeles egna lilla köksprojekt! Vi skruvade ner och slipade alla köksluckor och lådor.


Osminkad med ruffsigt hår och mjukisbrallor samt dunjacka var outfiten när jag slipade...

När vi var klara så hämtade vi upp kidsen hos farmor och farfar och sen blev det pizza IGEN... Fan vad dåligt man äter när man är mitt upp i en flytt och renovering...

På lördagen passade F på att åka och köpa en överraskning till barnen medans jag tog tag i städning, tvätt och badning av barn... Det är ju sånt man måste ägna en stor del av helgerna till nu för tiden när man jobbar heltid...

Vid lunch åkte vi till huset och kökade mat och hade besök av lite kompisar. T och lilla F fick sin efterlängtade rutchkana och sedan sov mini medans T tittade på film då vi nu har alla tänkbara kanaler i världen i huset.



När vi kom hem blev det smarrig middag och sedan klädde HELA familjen ut sig och gick och "trick or treatede" hos farmor och farfar och deras middagsgäster. F var batman, jag var älva, T var kung och lilla F var pingvin :)



Igår så åkte F tillbaks till huset och tog med sig sin pappa denna gång och de hann både tvätta och spackla alla köksluckor samt slipa en hel våningsäng. Undertiden hade jag kära svärmor hos mig som hängde med barnen medans jag tvättade städade och tog ett välbehövligt bad.



När F kom hem så åkte vi på 1-årskalas till Gamla stan och efter det bar det av på söndagmiddag till min storebror ute på ön. På middagen var även min pappa, hans fru samt min lillebror!

En skön och trevlig helg!

Vi hörs om ett tag igen!
Pinkmommey♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0