Jul

Snart är det jul!! Det har ju så smått börjat plockats fram pynt och julsaker till försäljning i alla affärer och jag bara längtar ihjäl mig!!

Julen är ju min absolut bästa årstid och jag börjar gärna förbereda tidigt, tidigt! Första advent ska det helst vara klart så att man kan njuta av allt länge! Jag blir nämligen lika trött på allt tidigt i januari som jag blir galen i det på hösten...

Vid lucia får gärna granen komma in - för vem vill klä granen dagen före julafton när man kan vakna till julgransstrålar varje morgon?!

Jag hänger ju inte bara upp en liten krans och plockar fram adventsljusstaken nej jag går locco... I år vet jag dock inte hur det kommer att bli då vi flyttar in i nya huset första december... Det kommer ju säkert att ta ett par veckor bara att möblera, skruva ihop saker, hänga upp tavlor och gardiner osv men jag ska ligga i ;)

Jag ska nog inte heller köpa så mycket nytt julpynt i år då jag inte är säker ännu på vad vi kommer att ha för stil i huset.

F vill va det huset i området som alla talar om - det med mest julljus, hi, hi. Än så länge har vi bara ett par slingor, lite istappar och en liten ren men vem vet, till nästa år kanske vi har utökat på den avdelningen.

Jag älskar allt som har med julen att göra förutom julmaten faktiskt... Köttbullar, sill och korv är verkligen inget kul men det skall själfallet finnas för det hör till och det finns andra som gillar det.

Annars är mina favoriter julpyntet, all julmusik, alla levande ljus, julgranen, saffransbrödet och paketinslagningen (såklart med tillhörande rimm ;) )!

Nedan kan ni se lite bilder från förra året sålänge:


Jag klädde om mina annars rosa stolar i fina örngott.


Jag byter gärna ut några av våra vanliga tavlor mot gamla affisher.


Förra årets nya adventsljusstakar blev dessa som i år nog kommer att hamna i hallen?!

Vårt brickbord från Svenskt Tenn i mönstret Teheran är inte så juligt så jag brukar slänga öven en linneduk, natur eller röd.


Mysiga plädar i sofforna och teherankuddarna byts ut mot julkuddar.


Julgranen.


Pepparkakshuset som jag gjorde, kidsen gjorde eget.

Lilla renen :)

Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0