Lantligt gammeldags

I huset så vill vi gärna ha en lantlig gammeldags känsla på inredningen men vi blandar det även med en hel del moderna grejer precis som vi gjort förut. Dessutom är huset från 1942 så det går inte att köra hela antika stilen rakt igenom - det skulle se konstigt ut.

Tänk Bruka/lantlig fransk-svensk stil/moderna klassiker.

Häromdagen hittade jag fina gardiner och annat på nätet som var både billiga och fina.

Dessa har jag beställt till köket. Tillsammans med den nya porslinshon, porslinsknopparna, de öppna vägghyllorna och lite andra grejer blir det nog riktigt bra!

Matchande liten lampa att ha i köksfönstret :)

Istället för att sy upp ett drapperi som vi behöver tillgarderoben i hallen så köpte jag färdigsydda gardiner! Får se om jag bara använder en längd eller två?

Här ser ni dem i sin helhet. Kanske att jag ska köpa lampskärm till dessa med? Drapperiet kommer i alla fall funka utmärkt med vår nya hallbänk och hatthylla som har korgar och dyna klädda i likadant linnetyg :)


Från Mio.

Om det inte blir för mycket kanske det blir dessa hissgardiner till fönstrena i hallen??

Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0