Jag och min lilla assistent

Vilken helg! Inte nog med att man är en heltidsarbetande två- och småbarnsmamma med hem, tvätt, disk och handling att ta hand om så har man nu helt själv en renovering också... Stackars F är ju sjuk i lunginflammation så jag har liksom inget val...

I fredagskväll var vi bara hemma och frossade i onyttigheter som vanligt på fredagsmyset men i lördags tog jag med min lilla assisten T på shoppingrunda!

I och med att F varit sjuk ett tag så har vi halkat efter lite med saker som behövs till renoveringen så nu tog jag tag i det själv helt enkelt!

Efter våffellunch åkte vi först ÄNTLIGEN till Badbaljan i Bromma! Det var ett svårt val mellan två snygga fristående badkar och ett mer praktiskt STORT bubbelbad. Trots att bubbelbadet självklart var dubbelt så dyrt fick det bli det - det är ju inte sällan vi är tre personer i badet samtidigt och då måste jag tänka på funktion framför design... Men trots allt är badkaret rätt snyggt även om det inte kommer se så "gammeldags" ut...


Jag extrabeställde dock vita nackstöd för en cleanare look.

Efter Badbaljan gjorde vi ett spontanstopp på K-Rauta mittemot där vi slog till på ett staket på 56 meter samt en hel del stolpar och fästanordningar.  På tisdag kommer det till huset och jag hoppas att byggarna kan börja med det redan denna vecka :)


tryckimpregnerat trä staket

Vi fick även med oss en skitsnygg rostfri apdyr brandsläckre hem samt krokar till hallen och en helt okej "plafond-lampa" till T med moln och ett litet träflygplan.



När vi kom hem så hade mina underbara svärföräldrar bestämt att de skulle ta barnen så att vi fick vila lite ♥

Vi packade bilen full med saker och drog till huset en snabbis till att börja med ;) Skönt att inte ha hela lägenheten fullt med hatthyllor och handfat och annat jox & kul att se vad som hade hänt i badrummet. De hade rivit ut all inredning, knackat ner allt kakel och slagit upp öppningen mellan de två rummen som ska bli ett enda stort badrum.

Sen bar det av hem för lite alone-time framför en lättsam film tillsammans med min älskling!! Till middag gjorde jag en stor tallrik med allt det jag älskar - vitlöksstek sparris, olje/citron och havssaltslungade hericot verts, parmaskinka, tomat- & mossarellasallad och gott bröd till det :) F sa att jag skulle vara glad att jag inte såg mig själv när jag åt detta... Tydligen både slängde jag i mig maten och stönade högt...

På kvällen var både jag, barnen och min sjuka man så trötta att vi alla la oss för natten klockan 20.30!!

Självklart vaknade jag redan klockan 05.00 på söndagen men det var ju väntat + att jag faktiskt hade ftt sova 8,5 timmar i alla fall :)

Efter lunch så gick sjuklingen och mini o sov som vanligt och jag och T begav oss på ännu en "shopping-spread"! Denna gång åkte vi till Fredells i Nacka och hämtade våra fina tapeter som vi hade beställt.



När vi ändå var i Nacka stannade vi till på "Barnens hus" och kollade in en ny bilbarnstol åt lilla F som vi pratat om ett tag nu. Dock visade det sig som jag redan i och för sig visste att han inte får ha en sådan förens han fyller 4 år...

Men det var inte helt i onödan vi var där - vi fick med oss en hel påse med halloween-grejer hem!



Alldeles nära Barnens hus ligger Nacka Forum så vi stannade till även där och kom ut igen både med ny micro och ny torktumlare :) Micron var dessutom sista exemplaret av den modellen och saknade kartong så vi fick den för 1.400:- istället för 2.500:-!! Fast med garanti och allt förståss. Fri hemkörning var det också just en drive på denna helg så vi hade riktig tur!

När vi kom hem till stan igen så plockade vi bara upp pappa och lillebror + lite saker och åkte ut till huset igen. Nu hade hantvärkarna även hunnit att fräsa upp golvet för rör och golvbrunnar. Fredriks fina vän B - som också ganska nyligen flyttat till Lidingö - kom också förbi för att skåda in vårt lilla hus på berget.

Som de senaste söndagarna på väg hem från huset så stannade vi till på lokala pizzerian och köpte middag. Det blev en tidig kväll även igår så idag vaknade jag ännu tidigare, 04.30... Kommer nog bli lite trött idag...

Ha en skön måndag och varning för halka säger jag bara!
Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0