Inredning!

Idag efter jobbet kommer F och barnen och hämtar mig och vi ska åka och kolla på massa fina möbler till det nya huset!! På tal om det nya huset så har jag ju inte bloggat på ett tag och hunnit berätta att vi blivit med hus!! Men mer om det senare.

Nedan kan ni se lite saker som jag vill köpa idag. Vet dock inte om de är lika fina i verkligheten?
Dock är de snorbilliga :)

Ha det bra!
Pinkmommey♥


Sött nattduksbord till mig och F. Perfekt dessutom för att vara tidningar i korgen :)



Fint klaffbord att ha i köket, speciellt på detta sätt så det inte tar så mycket plats.

 


Söt byrå om man byter knoppar.

 


Fin byrå till hallen tex.

 


Lite utav en köpmansdisk till tex matsalen? kanske måste byta handtag dock.

 


Likadan byrå som tidigare bild fast mindre modell.

 


Fint klädskåp till sovrummet om det får plats.

 


Supersöt och praktiskt hallmöbel :)

 

Hatthylla som man kan förvara tex barnens vantar, mössor och halsdukar i.



Ännu ett fint nattduksbord. detta kanske är lite mer praktiskt än det jag visade tidigare?

 


Jag älskar köpmansdiskar men denna färg var inte fin. Kanske kan man måla den själv i vitt?

 


Litet skrivbord till min stora pojke som börjar skolan i höst. Praktiskt med liten tillhörande hylla över för pennor och annat.

 

Världens billigaste våningsäng som dessutom har de perfekta måtten 120cm nere och 80 cm uppe. Annars brukar det vara hela 140cm nere och det tar för mycket plats. denna får man måla om till vit eller kanske ljusblå?


Kommentarer
Postat av: Nanna

Hej Vanessa, var hittade du sängen?

kram Nanna

2010-09-29 @ 19:35:36
Postat av: Vanessa

På Jysk av alla ställen :) 1.800:- för sängen och 500:- styck för madrasserna om man inte har det sedan innan. Kram!

2010-09-29 @ 20:20:24
URL: http://pinkmommey.blogg.se/
Postat av: Mian

Hej :) Jag hade ambitionen att införskaffa "hallserien" m flätade korgar från Jysk, tänkte att det blir grymt om man syr nytt tyg till korgarna, "skaver av" lite vitfärg och gör om finishen så det blir lite shabby chic. Gillar verkligen stilen på byråerna och den lilla bänken. Men när jag väl kom dit med plånboken i högsta hugg och fick se möblerna irl så blev jag jättebesviken :( De var så yttepyttesmå helt plötsligt! Inte alls som jag tänkt mig i min hall, så det blev inget köp, jag får leta vidare! :) Hoppas du gillar dem iaf och att de passar för de är jättefina i övrigt!

Grattis till husköpet!!

2010-10-01 @ 14:13:48
Postat av: Pinkmommey

Mian: jag vet, exakt samma hände mig! rangliga och pyttesmå... Det fick bli en liknande serie från mio istället som var både större, mer bastanta och snyggare men då också dyrare såklart... Bänken gick på 1.500:- och hatthyllan på 750:-

Dock blev det både skrivbort och våningsängar till barnen :)

2010-10-01 @ 14:17:19
URL: http://pinkmommey.blogg.se/
Postat av: Mian

Åh jag var in och kikade på dem nu på nätet, definitivt ett bättre val! Måste nog in på Mio i helgen och göra lite undersökningar ;) Tack för tipset!!

2010-10-08 @ 22:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0