April, april...

Tjing! Fatta, det är första april! Det är vår! Vår trädgård är helt snöfri och blommor tittar upp här och var men igår när jag var hos min kära vän C så hade de fullt av snö i trädgården! det är bra att bo i söderläge, högt och att inte ha en massa träd i trädgården allatså :)

Det är fredag också! Jag rivs mellan att köpa massa gott till kvällen och njuta av det tillsammans med min familj samtidigt som jag vill vara duktig och sitta och knapra på tråkiga morotsstavar...

På vägen hem ska jag i alla fall stanna till på "Videobutiken" (eh, rätt gammalt uttryck men det är så jag kallar den, vem äger liksom en video nu för tiden...) och se om de börjat sälja filmen Rapuntsel! Vi såg ju den på bio för ett tag sedan och det var en underbar film och jag grät floder, ha, ha.

Till middag ska jag sen köpa massa godsaker typ Italienska chaketurier och njuta av tillsammans med mamma som kommer och bor hos oss. F ska ut med sitt killgäng så det passar super.

Imorgon ska vi på barnkalas till lilla C-W som fyller ett år och vi skall även plocka ut alla utemöbler - det blir säkert till att åka till skroten med en hel del också...
Dessutom ska jag köra ett tvättrace då alla tvättkorgar svämar över sedan vår Sälenresa...

På söndag blir det Plantagen eller Blomsterlandet och sedan plantera lite blommor samt en massa fix tills på tisdag då det kommer och värderar vårt hus igen - ska bli intressant att se vad det är värt nu efter renoveringen.

Ha det bäst!
Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0