Hjärnskakning och blod ...

Herre gud här började dagen lite kaosartat... Precis innan jag skulle gå hemmifrån imorse hör jag F skrika till av smärta och sen kommer han in till mig med blodet rinnandes ner för ansiketet!

Han har slagit i hatthyllan och fått värsta jacket så det var bara för mig att ringa till jobbet och berätta att jag skulle bli sen.

Fick börja med att snabbt som bara den fixa barnen och åka och lämna dem på dagis varpå jag sedan skjutsade F till Lidingö sjukhus - vi hade ingen aning om vart vi skulle vända oss?

Väl där märker vi att det inte finns nån akutmottagning utan bara en husläkarmottagning - och den var knökfull med sjuka människor... Vi får se hur vi mår imorgon om man säger så...

Vi har i alla fall tur och får efter att vi förklarat situationen för sjuksyster en kölapp till en doktor som kan ta emot oss ganska snabbt.

Väl inne är det en At-läkare som hjälper oss och han är så grundlig så både jag och F tror att vi är med i dolda kameran! Jag får värkligen hålla mig för att inte brista ut i gapskratt när jag bland annat ser F trippa fram på tå i sina Crocket & Jones skor och sin strikta kostym!

När vi till slut kommer ut från doktorns rum springer jag storskrattandes genom väntrummet - de som satt där måste ha trott att jag var tokig!

F slapp i alla fall sy och hade fått en lättare hjärnskakning...

På jobbet har det sedan varit himla stressigt men på lunchen han jag i alla fall med att besöka PUB och House Doctor där jag hittade de fina skärbrädorna i porslin jag velat ha så länge :D

Efter jobbet idag var det meningen att vi skulle gå på kalas men i och med att F är lite dålig så hoppar vi det. det får bli en städ och tvättkväll för mig istället... Men det behövs då vi var borta hela kvällen igår - men mer om det och vår mysiga helg i ett annat inlägg.

Ha en fin eftermiddag!
Pinkmommey♥




Kommentarer
Postat av: Liger

awesome enough :)

2011-04-12 @ 15:38:45
URL: http://www.ligerworld.com
Postat av: Fia Fit

Åhhh var det du som hade kommenterat. KUL! Men stackars er imorse. Hur mår han nu? Ta hand om er! Kram

2011-04-12 @ 22:19:46
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0