Jul i vårt hus!

Vilken härlig helg jag har haft! Jag har varit glad, pigg och avstressad - något jag inte har varit den senaste månaden...

Det är såååå mycket hemma och det är sååå mycket på jo´bbet just nu...

I fredags var det självfallet så att jag tittade på Idol-finalen med min son! F koplade in de nya högtalarna så hela huset skakade och vi hade riktig fealing ;)

I lördags så tog vi det lungt och efter långfrukost och bastning så åkte vi ner till Blomsterlandet och köpte granar. Ja granar - vi ska ha en ute och en inne. Dock blev det den minsta granen jag någonsin haft men vi har lite trångt med utrymme i år men den var i alla fall fin. Ca 2 meter hög och inte jättetjock kungsgran. Ute fick det bli en klassisk julgran, något jag aldrig haft faktiskt.

När vi kom blev det snabblunch innan jag och T skyndade iväg på barnkalas hos våra goda vänner på Narvavägen.

Vid 3-tiden kom F och hämtade mig och vi begav oss till ett stort gäng kompisar som väntade på Ulla Winblad på Djurgården. Där avnjöt vi ett julbord och en hel del nubbar och julöl. Dock tycker jag inte att julbordet var så bra men de hade en fantastisk efterrättshörna så då blev jag glad igen :)

När vår sittning var slut åkte vi vidare till Pontus där vi drack drinkar och satt och pratade tills det var dax för mig att åka hem och avlösa barnvakten. F var kvar med resten av gänget och gick vidare till Riche och Bistro Jarl.

I söndags var det julbak för hela slanten och jag gjorde både egen pepparkaksdeg och saffransbuller! På eftermiddagen kom T´s gudfar med familj på glögg och på kvällen hade jag tvättbonanza... 


Min zinktakkrona har fått lummer i sig!


Vårt fina skåp är nu pyntade med lingonkransar :)


Saffransdeg på jäsning!


Fy vilket tråkigt väder! Tänk er ett härligt snötäcke istället...


Mer lummer och gran- samt tallris finner man både här och där hemma hos oss!


Färdiga bullar som var väldigt saftiga pga av dubbelt så mycket saffran, kesella och mindre tid i ugnen än vad som anges.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0