Vilken fin helg!

I fredags var det faktiskt jag som hämtade barnen för en gång skull :) Jag gick tidigare från jobbet och på vägen hem stannade vi i centrum och handlade en massa gott till middagen och kvällen.

F var borta på herrmiddag så jag och barnen valde att äta precis det vi var sugna på och ville ha - för mig blev det självfallet massa italienskt i form av parma, mozarella, bröd, parmasan mm, mm. Barnen valde kyklingklubbor och glass :)

På natten vaknade jag av att lilla F ropade på mig och sedan kaskadspydde han... Så pass mycket att jag fick KLIPPA upp kläderna på honom... Sedan byta lakan, tvätta sängkläder, skura golv och duscha honom...

Dagen efter var han dock hur pigg som helst, mådde inget illa, åt som en häst osv så antingen var det något han ätit eller så var det att han ätit bullar, kakor och sjukt mycket godis efter middagen som inte fick plats när han la sig ner stackarn...

På lördagen fick vi besök av pojkarnas fina kompis N från deras gamla dagis och de stannade i 7 timmar!

Vi hann med både pulkaåkning, grillning, tv-spel, lek och massa annat innan det var dax för dem att åka hem.

På kvällen skickade jag iväg F att köpa lövbiff, pommes, bea och fransk tomatsallad, mums, och sedan blev det mellodifestivalen.

Igår så passade vi på att gå på bio hela familjen och det var första gången för lilla F :) Han saknade sin napp lite grann, pratade högt och somnade sista 20 minuterna men annars gick det bra.

Efter filmen for vi alla till Barnens hus i Nacka och shoppade upp oss på lite nya bilbarnstolar i och med att vi har två bilar nu. Dessutom blev det lite burkar och flaskor till barnens utflykter på dagis samt en del badgrejer.

När vi kom hem var det redan dax för middag och efter en bastu så avslutades kvällen i min och F´s säng med barnen framför solsidan! Mycket skön, trevlig och mysig helg :)

Pinkmommey♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0