Jobbig natt

God morgon bloggen!

I natt var en jobbig natt då jag väcktes (i och för sig som vanligt) av ett av barnen men kruxet var bara det att F höll sig vaken med sin snarkning...

Då T kom till vår säng passade jag på att gå ner till hans säng och sova istället. Tyvärr kunde jag inte somna om då tankarna bara malde och när jag till slut somnade så drömde jag mardrömmar - precis som senaste nätterna...

Jag tror att det här med barnens nya dagis tagit på mig ganska hårt och att det gör att jag sover oroligt...

Jag har ju inte berättat så mycket om det och kan ta det i korta drag för jag vill inte hänga ut någon.

Första inskolningsdagen var ju F med och det gick bra om än lite svårt att komma in i gruppen då ju alla andra hängt med varandra i flera år och det är ju inte så konstigt.

Dessutom så fanns det ju ingen plats på lilla avdelningen för lilla F så han får gå på stora och är minst ett år yngre än alla och två år yngre än killarna... Han kan alltså inte sova middag längre och han är den enda som använder blöja och napp samt att det inte finns nån potta för honom att träna på...

Dag två var jag med och det gick helt ok samt att jag gjorde mitt yttersta för att vara "tokiga" mamman. Dag tre var jag bara med första timmen och sedan skulle de vara inskolade och jag glömde faktiskt bort att kolla hur det var med allt runt om kring när det dessutom är F som hämtar och lämnar...

När jag sedan för ett par kvällar sen ligger och pratar med T vid nattning så berättar han om hans nya tjej och vi fnissar och jag blir så glad. Sedan berättar han att hon alltid skyddar honom när han blir slagen!!

Va?! Då visar det sig att killarna inte vill vara med honom och speciellt att en av dem slår honom - puttar och örfilar honom...

Han har bara inte velat berätta något för oss eller lärarna då han inte velat ställa till med problem :(

På en gång kontaktar jag och F det andra barnets pappa och dagen efter pratar vi även med personalen om att de inte kan lämna de stora barnen ensamma ute på gården, att de måste ha koll på den bråkiga killen och att de kanske kan försöka få in T mer i gruppen.

Jag är inte arg på pojken som slår T för hans föräldrar ligger i skilsmässa och det här är säkert hans sätt att visa att han inte mår något bra stackarn...

F passar även på att stanna på dagis ett par timmar den morgonen och jag skall besöka dem ett par timmar nu i veckan för att stötta de små.

Samma dag hade pojken sagt förlåt och lärarna hade pratat med barnen om hur en kompis är så nu är det bara att hoppas på det bättre!

De har ju faktiskt bara varit på dagiset i tre veckor varav T var sjuk en och det tar ju lite tid att komma in i en grupp men slag det tolererar jag inte!!

Jag känner mig hemsk som har tagit barnen från deras dagis, deras vänner och lärare och deras gamla hem :( Och det värsta at det är ju för deras skull som vi flyttade! Så att de skulle få egna rum, en trädgård att leka i och att i framtiden kunna cykla till skolan.

T var dessutom väldigt sammansvetsad med sina vänner och mycket populär och hade lätt att få nya vänner - ingen var elak mot någon på det förra dagiset. Jag hoppas inte detta skall förstöra hans självförtroende!

Jag tror att det är viktigt att T och F även börjar leka med sina dagiskamrater efter dagis så att de kommer i kapp lite så nu måste jag leta reda på barnens föräldrars kontaktuppgifter så att vi kan bestämma lekdater :) Det är ju tyvärr jätte svårt för mig att planera då jag som sagt inte hämtar och lämnar men det verkar vara omöjligt för en man att ta kontakt med en annan förälder...

Dessutom måste jag bli bättre på att låta barnen träffa deras gamla kompisar så de inte tappar kontakten! Tänk själv om din respektive helt plötsligt en dag sa att du ska byta jobb, säga upp bekantskapen med alla dina vänner och vi ska skaffa nytt hem - det vore ju hemskt!

Det blir säkert lättare när våren kommer också då man kan vara ute i parken och leka efter dagis :)

Ha en fin dag!
Pinkmommey♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0