lördag-söndag

I helgen har jag nästan inte gjort någonting! Inte så kul men ack så välbehövligt!

På vägen hem från jobbet i fredags fastnade jag på Zaras slutrea. Lilla f´s dunjacka har gått sönder så han behövde en ny. All rea var på 70% så det var snorbilligt! han fick en fin marinblå jacka med stor kapuschong omed päls för 179:- istället för 599:-!

Sedan hittade jag en beige kappa till mig själv för 499:- istället för 1199:-! Jag har ju velat ha en hela hösten då det antingen blir päls eller dunjacka när jag går ut/bort så det var super :)

Sist men inte minst hittade jag världens finaste sjal som passar så bra till kappan och mina ögon faktiskt ;) Bilder på allt kommer senare.

På kvällen var vi bara hemma och åt mat, tog ett glas vin och tittade på Let´s Dance.

På lördagen gjorde vi ingenting! När vi var på Louise Hallins föreläsning så rekommenderade hon oss det då barnen flyttat till nytt hus, nytt dagis, fått nya vänner och lärare.

Alltså blev det bara lite bad, bastu, tv-spel och vila - skönt!

På kvällen kom fina D och L till oss med deras lilla W! Vi köpte hem pizza och kollade på Melodifestivalen tillsammans.

Igår så ägnade jag mig åt tvätt... Som tur var va vi bara hemma för helt plöttsligt upptäckte F att vi hade en vattenläcka i tvättstugan/walkin-closeten!

Det var avloppsröret från tvättmaskinen som hade lossnat så hela rummet stod i ca 1 centimeters vatten...

Det var bara att ta alla handukar vi hade och försöka få upp allt vatten och sedan moppa så mycket vi kunde. Dock hade vi en väldigt fin och dyr heltäckningsmatta i halva rummet som blev genomblöt... Som tur var var den inte klistrad och vi kunde lyfta bort den och läga den på tork. Dagen och kvällen ägnades sedan åt att tvätta och torka alla handdukar...

På eftermiddagen så följde jag med T på hans första kalas till en liten tjej i hans nya dagisgrupp! Stackarna, han var så nervös då han ju haft en ganska tuff start...

Men jag lovade ju att stanna kvar och tog på mig rollen som roliga mamman och då underlättar det ju lite...

Fick ont i hjärtat ett par gånger när ingen satte sig i hans lag och när en pojke inte ville sitta bredvid honom vid bordet när de skulle äta. De kan ju vara rätt grymma i den där åldern utan att veta vad det innebär...

Men trots allt tykte T att det var ett mycket roligt kalas med discobowling, pannkakor, glass och massa bus :)

På kvällen blev det hamburgare från Presto och sedan Solsidan såklart!

Hoppas ni också hade en SKÖN helg!

Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0