Helguppdatering

Vilken skön helg jag har haft! Har tagit det lungt men hunnit med en hel del i alla fall :)

Fredagen började i och för sig katastofalt med kaos hemma då alla grät, skrek, slogs... Lilla F har kommit in i en galen trotsperiod som jag inte vet om det har med åldern att göra eller det att vi flyttat, han har börjat nytt dagis och att han inte vill sova middag längre... Formodligen en blandning av båda.

Han får i alla fall värsta utbrotten! Alltifrån att ketchupen hamnar på fel ställe på tallriken och att han inte vill klä på sig till att han vill att jag ska göra ALLT och pappa INGET...

Vi har prövat allt! Nu blir det rummet där han får stanna tills han lugnat ner sig... Dock lugnarr han inte ner sig utan när han gråtit och skrikit som en gris i ca 10 minuter går jag in och då är han så trött att jag i alla fall kan ta honom, sätta honom i mitt knä och krama honom.

När jag i alla fall kommit iväg till jobbet så hade jag ont i magen hela dagen pga av morgonens gräl... Istället för att då i vanlig ordning dra in fredagsmyset, lördagsgodiset och jag vet inte allt så drog jag istället ut på stan på lunchen och shoppade upp mig på snuskigt mycket godis, leksaker till kidsen och blommor till mannen :)

Myskväll med pizza, godis, glada barn och Let´s dance avslutade dagen lite bättre!

På lördagen var det meningen att hela familjen skulle ta sig ner till öns lilla centrum för att titta på bio. Det skulle bli första gången lilla F var på bio och vi skulle se "Var inte rädd för långa farbrorn"...

Tyvärr fick han åter ett av sina psykbryt så F och T fick gå iväg själva när jag stannade hemma med lilla F när vi försökt att komma iväg en timma... Han ville inte klä på sig, det gjorde ont i skon, han ville ha med sig leksaker som plötsligt var fel leksaker, han krälade på golvet, skrek, mm, mm, mm...

Efter att få störtgråtit och skrikigt i 5 minuter efter de andra gått somnade han till slut i min famn och sov i 2,5 timmar!

Då passade jag på att ta ett långt bad och sedan ta med mig T och åka och handla.

På kvällen kom min fina kollega och vän S och hennes man på middag! De är också i hustagen och var nyfikna på huset. Vi hade jättetrevligt och de gick hem strax innan tolv.

I söndags blev det skön hemma morgon och sedan åkte jag och resten av hgänget och mötte upp min pappa och hans fru på ett av deras lager.

Vi kom där ifrån med en fin oanvänd vit/beige ullmatta, en stor korg, en jaktväska, en resegarderob från Mulberry, en tavla, en supersöt 1800-tals sänggavel, en 1800-tals bäddsoffa, en hissgardin och en lampa!

På vägen hem stannade vi till på Millesgården där vi började med att besöka deras lanthandel för en god lunch. Sedan kollade vi in Betrix Potter-utställningen och hängde länge i deras fina park! Underbart väder med ännu mer underbar utsikt och maffiga statyer!

På kvällen hängde vi bara hemma och bastade, åt god middag och tittade på Solsidan!

Hoppas ni också hade en skön helg!

Pinkmommey♥


Min lilla argbigga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0