Mitt nya jag

Idag börjar det! Jag vet att jag har sagt det förr men hellre att pröva en gång för mycket än inte alls va?!

Sist jag tittade på vågen, vilket var mycket länge sen, så vägde jag 15 kg för mycket... Jag behöver kanske inte gå ner alla 15 men i alla fall 10, jag har ju ändå haft nästan tre graviditeter och blivit 6 år äldre.

Men sen är det ju inte bara smalare jag vill bli utan också definitivt mer "fit", få bättre kondis och hålla mig friskare.

Innan jul bestämde jag t.o.m med ett par arbetskamrater att vi skulle göra detta ihop så att jag inte kan ta mig ur detta denna gång...

Upplägget är följande:

* Inget godis, glass, kakor, bullar, chips och onyttigt förutom på antingen fredagar ELLER lördagar och då måttligt.

* Dricka mycket vatten - som det är nu kanske det blir ca en deciliter om dagen - det är sant! Och sen en massa kaffe och Red Bull på det...

* Dra ner på eller inte äta alls av bröd, potatis, pasta och ris utan istället äta bulgur, qinoa, bönor och sallad, alternativt fullkornspasta eller råris om jag måste.

* Även om det inte anses bra, mer lightprodukter. Så som margarin, mjölk, creme fraiche mm

* Mycket kykling, kalkon och fisk.

* Nutrilette till frukost och lunch på vardagarna, annars får jag i alla fall inte i mig någon frukost.

* Minst 2 entimmesprommenader samt 2 Wiiträningspass i veckan, alternativt att jag hittar något träningställe som är billigt som ligger nära jobbet eller hemmet men det brukar inte gå så bra...

Kanske kommer det fler grejer på listan men hellre "gå ut" på en rationell nivå och faktiskt klara av det än att hårdbanta och träna arslet av sig för att sedan lägga av om ett par veckor som vanligt...

Hoppas nu bara att F även vill skärpa sig! Det blir ju så mycket svårare om någon annan sitter och äter massa sötsaker brevid en när man själv ska ta en apelsin...

Ska även skärpa till mig vad gäller kidsen. Som det ser ut nu är det alldeles för ofta McDonalds, pizza och korv. Godis på både fredagsmys, lördagar och annars också för den delen. Bullar lite här och där och glass hela tiden...

Nej nu blir det bara mjölk eller vatten att dricka, lördagsgodis och mer lagad mat!

Tror ni jag kommer kunna hålla det denna gång?

Pinkmommey♥




Kommentarer
Postat av: Jenny Blomberg

Såg du mitt mail?

Puss

2011-01-10 @ 15:17:09
Postat av: Carro

Såklart du kan! Börja med låga, lugna mål som du känner att du verkligen kan o hinner uppnå. Jag skulle till en start halvera träningen du skrev ovan bara för att komma igång. Sen när du känner att du hinner o blir nöjd så ökar du succesivt.

Kram från mig som oxå håller på - idag 8km löpning! Vi peppar varandra så blir det roligare

2011-01-10 @ 20:25:29
Postat av: Lollo

Hittade precis din blogg av en slump via blogg.se. Ett tips ang. red bull. det innehåller kopiösa mängder socker så om du vill gå ner i vikt så rekommenderar jag verkligen INTE att dricka det. Det kommer snarare hämma förbränningen. Om det är energin du söker kommer den istället komma i takt med träningen och sundare mat.



Lycka till!

2011-01-10 @ 21:44:22
Postat av: Pinkmommey

Lollo: Tack :) Jag menar att jag har druckit det en massa för och att det är slut med det, alltså Red bullen.

Mvh Pinkmommey

2011-01-11 @ 22:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0