My hoods

Igår var jag bakis som en kamel... Kom hem kl 05.30 igår morse och sov till 9-tiden då jag väktes av elgitarrsolo av min stora kille och en ficklampa rakt i ögat av min lilla... kanske hade jag uppskattat detta uppträdande mer en annan morgon?

Jag låg i sängen hela dagen fram till kl. 17 då jag klev upp och faktiskt gick ut med resten av familjen och byggde snögubbe och tog en liten prommis i mina nya hoods!

Då jag hittills bara tagit bilen så har jag faktiskt inte på riktigt sett hur det ser ut där jag bor - det är sååå mysigt!

Först byggde vi som sagt en snögubbe men lilla F åt upp alla knappar (russina) och T bröt av näsan (moroten) och satte ena halvan som snopp... Eftyer den och en liten snölykta som f gjorde så blev det pulka i Junibacken - ja så heter faktiskt backen upp till vårt hus, den har fått en riktig vägskylt och allt!

Trots att jag bara hade pyjamas på mig, kortbyxor och allt så fick vi för oss att ta en liten prommis i grannskapet. Som tur var så hade jag även mormors gamla mink över pyjamasen.

T och jag gick och F drog lilla F på sin snowracer. Det var ju inte helt lätt då det var isgata men det var väldigt skoj!

På vägen stötte vi på en liten katt som började förfölja oss. Han såg välmående ut och hade halband. Till en början var det lite gulligt men ju längre vi gick desto mer nervös blev ´jag att han inte skulle hitta hem... Vi försökte allt från att gömma oss till att springa ifrån honom men det var den mest sällskapssjuka katt vi mött och han följde oss enda hem.

Hade han inte redan haft ett hem hade han gärna fått stanna för han var så mysig! Men då jag förstod att han tillhörde någon så tittade jag på halsbandet och hittade mycket riktigt ett nummer!

Det gick till kattens husse som visade sig vara alldeles i närheten. Kattens namn var Herbert och han var bara 7 månader och som sagt väldigt social! Han hade redan hunnit med att vara med om samma sak en gång tidigare och då var det två små tjejer han hade följt med hem.

Efter middag och Solsidan blev det sedan tidigt i säng.

Pinkmommey♥


Mini käkar snö...


De tre musketörena!


Mr Snowman!


Pulkaåkning i Junibacken.


Det går fort att åka ner men det är tyngre att ta sig upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0