Senaste nytt för hemmet

Gant-kuddarna köpte F för flera år sedan och de har blivit liggande i påsen sedan dess... Nu kommer de till sin rätt i småkillarnas tv-rum :) Kolla in tulpanerna som jag fick av S här om kvällen när de var hos oss på middag - de matchar kuddarna rätt bra ;) Där tavlan sitter skall en tavellist komma upp istället som man kan ställa barnböcker på och tavlan skall flyttas till en annan vägg i rummet istället.

I tv-rummet står även ett par Room-hyllor som slukar en hel del spel, filmer, cd-skivor och böcker.
Söt "Emma-fotölj" klädd i fårskinn som förut stod på landet. Bilden längst ner på F var hans "Casting-bild" han hade när han modellade för Mikas, hi, hi.
T´s skrivbord har jag gjort om lite. Jag skulle igentligen velat ha en gammeldax stol men känner att det är bättre med en bekväm stol...
I T´s rum finns det ett utrymme som man inte kan göra nått åt och där har jag hängt upp en förvaringsgrej från Ikea som en hel del av gosedjuren får plats i.
Vimplarna kommer från Åhlens och kostar 79:- styck! Dock har jag behövt köpa 4 stycken då jag klippt bort alla flaggor med prickar på - jag gillade nämligen inte den färgsättningen... Nedanför sitter en ram som jag klätt i Elefanttyget från Svenskt Tenn som man nu kan ha som anslagstavla!
Byrån i hallen/arbetsrummet har fått en ny söt murgröna i form av ett hjärta och härom dagen putsade jag silver så nu har även ljusstaken vänskapsknuten funnit sin plats :)
I hallen/arbetsrummet står även mitt lilla skrivbord från mitt gamla flickrum och pappas gamla älskade köksstol!
Biltavlan av Andy Warhol från Louisiana i Köpenhamn fick mot alla odds komma upp på väggen i trappan...
I hallen har våra svartvita tavlor åkt upp men de kommer nog åka ner lika snabbt igen snart för att ersättas med ett par andra mer passande?
I barnens tv-rum har jag satt upp hissgardiner från Åhléns i likadant vitt bomullstyg som soffan har.
Mattan som vi hittade i en liten skånsk antik gårdsbutik i somras har vi lagt i köket. Fårskinnen som låg där har vi istället spritt ut lite här och där i huset.
På köksbänken kan ni se mina nya fina glasburkar som jag förvarar olika sorters frukostflingor i, mitt nya flaskställ samt mitt fina marockanska fat jag fick av pappa i födelsedagspresent.
Närbild. I bakgrunder ser ni även T´s barnstol från Ikea som jag målade vit i förra veckan :)
Även denna fina "mått-tavla" hittade vi i en antikaffär i Skåne i somras. Den satt tidigare i hallen men hänger nu ovanför matbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0