Vardagsliv

Hello little sunshines!

Oj vad det snöar! Jag blir bara glad men verkar vara den enda... Alltså hellre att det snöar och är vitt och fint än denna slask! Dock läste jag i AB i morse att nu kommer den "vanliga" vintern med slask, halka och tö...

Hoppas helt enkelt att det kommit lite mer snö till helgen så att vi kan ta kidsen och åka lite utförsåkning!

Igår så träffade jag förresten min gamla bästa killkompis sen högstadiet! Det var så roligt att se honom och han verkar må jättebra med fru och barn :) Jag saknar faktiskt att ha en bra killkompis! Ibland skulle det vara skönt att snacka med någon av andra könet och se deras sida i saken när jag tex har en dust med F.

Dessutom så fick jag en "vänförfrågning" av en annan gammal vän på facebook igår och det var också riktigt kul och hon verkade må super hon med!

Efter jobbet var F iväg med min pappa och ett par andra gubbar på hockey i Globen medans jag hängde med kidsen, annars hände inget speciellt...

Idag så ska jag gå från jobbet lite senare för att möta upp resten av familjen och besöka barnens nya dagis! Det ska bli spännande och jag hoppas på det bästa!

Har varit lite velig ang det där... Först fick jag höra att de inte skulle ta tag i vår ansökan förens i slutet av januari fastän att jag anmälde dem samma dag vi skrev på kontraktet för huset i september... Sedan fick jag höra samma dag vi flyttade in i huset att vi blev antagna till vårt 2:a handsval i alla fall och kunde börja redan i början av januari och blev jätteglad!

Då fick jag reda på att dagiset vi har fått plats på är rivet och nu har sin verksamhet i byggbaracker... Dessutom kommer lilla F kommer att gå i stora gruppen där alla barn är MINST ett år äldre och alla killar nästan två år äldre...

Lilla F använder ju fortfarande blöja, napp och sover middag - hur ska det gå?? Han blev i och för sig blöjfri innan jul men i och med att vi flyttade så tyckte svärmor att det blev för mycket för lillen och då vi varken hade någon tvättmaskin eller bad så återgick jag till blöjorna...

Tror därför att det kan vara ganska lätt att sluta igen och nappen kan han ju ha bara på natten hemma men "eftermiddagsnapen" tror jag han är beroende av! Ja, ja, jag får väll tala med dem helt enkelt.

Byggbarackerna visade sig vara helt ok och jag åkte till och med förbi dem dåde ser ut som en vanlig byggnad. Det är en hel del block som satts ihop till en hel byggnad och ser ut som en 60-tals byggnad. Dock är "skolgården" sjukt tråkig men jag får hoppas att de går iväg på utflykter till lekparker eller den närliggande skolans gård.

Har även lite ångest för pojkarna att de ska lämna sitt gamla dagis, sina små vänner och all trygghet men det där brukar ju lösa sig...

Nästa vecka ska vi på infomöte i skolan för T! Sedan blir det ett par till möten på olika skolor och senast i februari måste vi välja och efter det är det bara att hålla tummarna att vi får den platsen vi har valt!

På tal om det skall jag kolla upp skolorna med en gång.

Ha en fin dag!
Pinkmommey♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0