Qvi si

Nedan kan ni läsa om min Therese som driver och äger den skönhetssallongen jag brukar gå till. Texten kommer från den tidningen på nätet som min F är redaktör för.

Pinkmommey♥


Therese Wirén, grundare av Qvi Si.
Therese Wirén, grundare av Qvi Si.
 


Therese Wirén drömde om att driva sin egen skönhetssalong. Nu har hon förverkligat den drömmen, men det har krävts mycket för att nå dit.

Therese Wirén jobbade på en hudvårdsagentur som utbildare för andra hudterapeuter när hon kände att det var dags att gå vidare och driva en egen salong. Tillsammans med en kollega startade hon Qvi Si.

– Det gick snabbt att bestämma sig, jag halkade in på att köra igång med en kollega som skulle öppna eget, men sen tog det cirka ett år innan vi hittade rätt lokal, berättar Therese.


Köpte ut kollegan

Hon startade Qvi Si i mars 2007. Efter ungefär ett år köpte Therese ut sin kollega och sedan dess driver hon företaget helt själv.

– Fördelen med att driva företag helt själv är att man får bestämma allt. Samtidigt är det ju skönt om man inte är helt själv, så att man har någon att bolla idéer med.

Att var egen företagare innebär frihet och möjlighet att förverkliga sina idéer. Men det innebär också ett stort ansvar. Under sitt första år som egenföretagare kunde inte Therese ta ut någon lön från sitt nya företag, utan jobbade kvar på sitt gamla jobb samtidigt.


Hårt jobb

Fortfarande kräver Qvi Si mycket av Therese tid. Hon jobbar cirka tio timmar om dagen, sex dagar i veckan.

– Klart att jag ibland funderar över vad jag håller på med. Men nu har jag ju börjat få avkastning. Jag älskar att jobba, men det är viktigt att ta en paus ibland så man kan återhämta sig.

Det gick snabbt att komma igång för Therese. Det fanns inte mycket tid för marknadsanalyser eller andra förberedelser.

– Jag gick på magkänsla i början. Då visste jag inte hur det skulle gå eller hur mycket jag skulle tjäna från den ena månaden till den andra. Jag tror det är många som snöar in sig på siffror. Det är nog bra om man kan det, men det gör inte jobbet åt en.

 

Uppåtgående trend

Omsättningen på Qvi Si har stadigt ökat. Under det första året hade företaget en omsättning på drygt 600 000 kronor. Året efter ökade den till 800 000 kronor. År 2009 låg omsättningen på 1 miljon. För 2010 tror Therese på en omsättning på 1,5 miljoner.

– Om man inte har visioner drunknar man i jobb på vägen. Sätt upp en målsättning för en femårsplan som du kan gå efter och tänk igenom vilken målgrupp och kundkrets du ska inrikta dig på.

Nu har Therese anställt ytterligare en person, för att kunna få tid över till att vidareutveckla Qvi Si.

– Målet är att märket Cellex-C som QVI SI även är agentur för ska bli större och att jag ska kunna öppna en till salong.


 SEB

Fem skönhetstips som du kan göra själv:

1. New lash – långa ögonfransar

2. Brun utan sol-kräm

3. Färga ögonfransar och ögonbryn

4. Gör ansiktsmask

5. Blek tänderna med bakpulver och jordgubbar


Besök Qvi Sis hemsida för att se fler tips eller boka behandling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0