Min sjukhusvistelse

Det har varit dött här på bloggen ett par dagar och det är därför att jag legat på sjukhus och sedan varit hemma och kurerat mig.

Förrförra onsdagen fick jag jätteont i magen och trodde då att jag kanske fått magkatarr... Jag hade väldiga problem med det när jag var yngre och hade när jag tog tag i det nästan början till magsår. Efter omlaggd kost och medicinering så blev jag i alla fall frisk från det. Dock är jag en "magperson" och det sätter sig direkt på magen om jag blir stressad, orolig eller rädd...

På natten mellan onsdagen och torsdagen sov jag dåligt och när jag vaknade på torsdagsmorgonen var jag väldigt nära att sjukanmäla mig då jag hade så ont. Men i och med att jag varit hemma sjuk veckan innan vågade jag inte det och tog mig till arbetet i alla fall...

Jag satt dubbelvikt och ville krypa ur kroppen och knaprade frenetiskt magkatarrstabletter som föga hjälpte. Till sist gicik jag hem och jag som med hjälp av profylaxandning ca 1 timma den natten. På fredagmorgon trodde jag att jag skulle dö av smärta och vi lämnade snabbt in barnen på dagis och åkte till Danderyds akut!

Väl där blev det blod- och urinprov samt dropp och morfin i armen. Jag blev efter ett par timmar inlagd på en avdelning och vid lunch fick jag tid på magnetkameraröntgen. Som tur var var det inte lika läskigt som sist då denna inte var helt täckt och att jag nu hade morfin pumpande in i armen ;) Kändes ganska kul att få i sig kontrastvätskan och de var så söta personalen där uppe.

Tillbaks på avdelningen och på eftermiddagen ner på gynakuten. Efter undersökning och ultraljud var jag tillbaks på min avdelning igen. Vid det här laget var jag rejält hungrig då jag inte ätit eller druckigt sedan torsdagskvällen men jag fick tyvärr inte röra varken mat eller dryck då jag kanske skulle behöva opereras...

Jag fick besök av F som tagit med sig mina småttingar. De var ju så oroliga då jag åkt till sjukhuset gråtandes på morgonen och fortfarande inte hemma när de kom hem efter dagis.

jag fick ligga kvar över natten och nästa förmiddag fick jag reda på att jag hade haft en cysta som brustit och att det kan göra fruktansvärt ont! dessutom så hamnade det då vätska och blod i buken och detta smärtar också rejält!

Jag kan jämföra det med att föda barn fast än här vet man inte vad det är och det kommer ingen liten gullig bebis sen... När man har värkar har man ju dessutom pauser imellan och det hade jag inte nu, utan ond smärta i flera dagar och nätter i rad som bara eskalerade!

Jag delade rum med två damer varav den ena låg inne efter en operation för tarmvred och den andra för cancer. Det var väldigt jobbigt då de båda ringde på syster minst en gång i kvarten var för olika saker samt släppte väder, gjorde på sig, kräktes och grät...

Till slut fick jag i alla fall efter 72 timmar äta och det var underbart! Efter ytterligare ett par timmar fick jag reda på att jag kunde åka hem för man tillfriknade ju lättare hemma vid sin egen säng, badrum och annat.

Jag fick med mig en hel drös med smärtstillande och sedan var jag hemma i ett par dagar och vilade upp mig då jag fortfarande ´var öm i magen, mådde illa samt var svimfärdig.

Vädret var fantastikst och jag fick verkligen tid att njuta av min trädgård där jag passade på att plantera och sola lite.

Nu mår jag som om det aldrig har hänt och jag hoppas verkligen inte detta kommer tillbaks!

Pinkmommey♥


De små grisarna hade jag fått av mina fina småkillar på morgonen som maskotar - jag har världens finaste söner!

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Men fy vad läbbigt, och vad skönt att du mår bättre! MAssa kramar!

2011-05-16 @ 16:51:39
URL: http://hemmafruniusa.com
Postat av: Lina

men gumman...stackare...krya på dig å hoppas du mår bra snart :)lät hemskt :( Massa kramar t er ;)

2011-05-16 @ 20:05:18
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0