Balkongbygge o sjuka små pojkar...

Vilken dag! Som vanligt borrades det frenetiskt här imorse så det ar bara att göra iordning kidsen och dra hemmifrån direkt efter frukost... T till dagis och jag och Lilla F styrde våra (mina) steg mot Tessinparken! På vägen stannade jag och handlade en latte, några skvallerblaskor och en dricka!

Meningen var att jag skulle sätta mig på en bänk och bara njuta av solen men jag stötte på söta N som var ute och luftade sin lilla son! Jag gillar verkligen N och jag tycker att vi ses alldeles för sällan! E lite avundsjuk på henne som åker till Framkrike imorgon men det är hon värd!

Efter säkert en timma gick hon vidare och jag satte mig och bläddrade lite ien av tidningarna! Efter en stund vaknade lilla F och jagtog mig hem. Stannade bara hemma tills det var sovdax igen och styrde kosan mot Tessinparken igen! Denna gång blev det en luchbaguette och ännu en latte på vägen. Lilla F somnade och jag kunde njuta av min smörgås och ännu ett par sidor i tidningen :)

Tyvärr kom en mamma med två skrikande små killar och väkte lilla F... Jag blir så jäkla arg på sånna egon! Jag menar visst får barn låta och ha det kul, ropa och tjoa men att gallskrika när man ser att det ligger massa sovande små bebisar!! Varför sa hon inte till dem?! Om jag såg en massa barnvagnar och mammor som äntligen fick en minut för sig själva så skulle jag prata med min stora son T (som är i samma ålder som barnen var i) och säga att han inte behöver vara tyst men att han skulle sänka sig och tänka på de små bebisarna, men det kanske bara är jag?

Ja, ja... Min vän M kom förbi och vi tog en glass på caféet mitt i parken och sen mötte jag upp F som hade hämtat T på dagis och vi gick till lekparken! Väl där hann jag nästan bara säga hej, då min syster som bor i Dalarna ringde och berättade att hon var i Stockholm och ville ses! Några minuter senare satt jag på cafét i tessinparken igen och fikade med syrran, så mysigt!

Vid middagstid (grillat idag igen!) när vi var hemma igen så var småkillarna så gnälliga och kändes brännheta... mycket riktigt - de hade feber, BÅDA TVÅ... Stackarna! Varsin alvedon och mars i säng! T sover som en stock men lilla F vaknar då och då...

Nu ska jag titta på Spårlöst och gråta lite ;)

Ha en skön kväll!
Pinkmommey



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0