Det värker i fötterna!

Oj, oj, vilken dag - jag gick på stan mellan kl 11 och kl 17! Snacka om jag har ont i fötterna! Men åh sååå härligt att gå alldeles för sig själv! Jag kunde gå i min egen tackt, prova kläder läänge, gå tillbaks till affärer jag redan vart i för en extrakoll och komma fram vart jag ville i affärerna! Jag slapp leta toaletter för att byta blöjor, plocka upp otaliga leksaker fran marken, hitta ceféer för matning osv! Det hör verkligen inte till vanligheterna kan jag säga, detta var första gången på ett år!!

Jag var på jakt efter ett par klänningar till bröllopen jag ska på, en topp till imorgon kväll, och ett par Converse på Nk. Jag skulle dessutom byta en skjorta, byta en sak på Svenskt Tenn och jag skulle kolla in Top Shop som jag hade ett tillgodokvitto på.

Jag hittade en perfekt klänning på Oasis som jag ska  ha på min väns torpbröllop! Jag utgick faktiskt från skorna jag har hemma som skulle passa på ett bröllop på ett torp! De är ett par platåskor kan man säga med korksula som både e bekväma och som man inte sjunker ner med i gräset mm De går i blått så det blev en blå klänning i ganska söt stil men som ändå är tuff på samma gång då det är massa nitar på. Förutom den och skorna så kommer jag att ha en jeansjacka över och en massa smycken som passar till nitarna! Den kommer dessutom komma till användning resten av sommaren till vardags också så det är jättebra!

Efter att jag hittat klänningen så bytte jag lilla f´s skjorta på Nk och gick sen till H&M där jag hade värdecheckar och för dem köpte jag ett par nya jeans som sitter perfekt med snygg slitning - dock inga hål! Den trenden känns redan ute liksom, alla har det... Dessutom har jag egenslitna jeans med hål som jag i så fall kan använda. Men jag ska inte sticka under stol med att jag faktiskt tycker att det är snyggt!

Efter att ha besökt även Topshop, hela Nk (de hade varken vita, rosa eller  ljusgula Converse i min storlek...), Din sko, Karen Millen (usch vilket dåligt utbud på klänningar de hade) Gina Tricot och Massimo Dutti så mötte jag upp min vän d (även hon utan barn dagen till äre) på Nk för lunch! Dock var klockan nästan tre så jag var döhungrig! det blev en parma macka och en latte på det!

När jag slutligen ska åka hem till mina killar kommer jag på att vi ska på barnkalas imorgon så det var bara att ta sig upp på BR en sväng... Några uteleksaker senare begav jag mig till bussen som tog mig hem. Nu har jag blåsor och skavsår på båda fötterna - dels för att jag gått så mycket idag, dels för jag hade klackar och dels för att jag tagit av och på mig stövlarna minst 20 ggr idag...

I och med att jag åt lunch så sent så blev det bara yoghurt och flingor till middag... Jag som hade tänkt att vi skulle ha mysigt och grilla... Ja, ja, det blir en annan dag, grillen står ju bara där ute på altanen och väntar!

Ikväll blir en lugn kväll för imorgon väntar barnkalas, träning och middag och utgång med tjejerna!

Ha en mysig fredagkväll!
Pinkmommey :)



 

Kommentarer
Postat av: Sara

Snygga jeans. Höga eller låga i midjan? Har ett par som är låga i midjan men dom passar mig inte alls! :(. Hoppas att dina passar bättre! /Sara

2009-04-20 @ 08:40:01
URL: http://zaraszida.blogg.se/
Postat av: Pinkmommey

De är nog typ mittemellan? Inte låga men inte jättehöga... Lagom att hjälpa till att hålla in magen lite ;) De sitter sååå skönt och billiga var de ju också!



Ha en skön kväll!

Pinkmommey

2009-04-20 @ 21:20:04
URL: http://pinkmommey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0