Påskuppdatering!

I förrgår var det som sagt Påskafton och vi var bjudna hem till mamma på lite påskmys! Eftersom jag är så planerad så fick min stora kille McDonalds på vägen så att han skulle vara mätt och glad när vi andra åt vuxenmat och på så sätt slapp jag ställa mig och laga mat direkt när jag kom fram.

Lilla f hade sovit både hemma innan vi åkte och i bilen på väg till mamma så han var utvilad och glad! Hos mamma var även mina svärföräldrar och min bror.
För att få ännu lite lugn för oss och för att t inte skulle ha tråkigt så fick han sitt första påskägg direkt - dvd´n Madagaskar 2 och lite godis!

Solen strålade och mamma bjöd på iskallt vitt vin och jag satt i en av alla solstolar och bara njöt! Som tur var hade jag tagit en liten solklänning och gladiatorsandaler för det var så varmt! Hade resten av släkten inte varit där hade jag slängt på mig en bikini!

Lagom till att maten var klar hade vi fått lilla f att somna i vagnen och t satt framför sin nya film! Grillade lammracks, bönsallad och potatisklyftor med fetaostkräm! Och till efterrätt hade min svärmor bakat en chokladtårta!

När maten var uppäten så blev det äggjackt - påskharen hade lagt ut 17 ägg! Barnen fick både leksaker, kläder och godis och vi fick massa godis!

Helt plöttsligt blev det mörkt och vi fick brått att åka hem då kidsen var helt slut av allt kul! Då kom vår stora kille på att han ville stanna kvar hos mormor och det fick han ju gärna den lilla sötnosen! Jag tror även mormor tyckte det var mysigt!

Lilla f somnade i bilen och det var bara att bära över honom direkt i sängen när vi kom hem för ny blöja och pyjamas hade han fått på sig redan hemma hos mormor innan vi åkte!

Dagen avslutades med ett glas rosé framför en film - helt enkelt en superdag!!

Kram Pinkmommey

Classic Mesh Polo - Boys 2-7 - RalphLauren.com
Killarna fick matchande pikéer från Ralph lauren av mormor och jättefina skjortor från Gant av farmor och farfar!

Beställ choklad
Ljuvligaste chokladen från Eijes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0