Söndag och sol!

Idag vaknade lilla f klockan 5!! Det börjar bli hans vanliga morgontid... Ja, ja, jag kom i säng tidigt igår så man får stå ut... Hoppas bara att detta inte är långvarigt och att när han vant sig med ljuset eller vad det är att han vaknar lite senare igen.

I och med att man inte kan vara på altanen så ska vi idag ska vi åka iväg till nått mysigt ställe för lite lek och solning men sen måste vi hem och fixa på altanen och hemma för ikväll har vi middag för F´s kompisar med söta flickvänner! Grillning står på menyn och jag hade tänkt mig grillspett, massa goda såser och rosé till det! Till efterrätt måste det bli nått somrigt med bär!

I fredgs åkte vi till en av mina bästa väninnor i Bromma hela familjen! Vi mötte upp henne utan för henns döttras dagis så de skulle få sig en riktig överraskning när vi kom där med våra killar! Tyvärr blev det vi som fick en överraskning... Hennes äldsta dotter hade blivit magsjuk och låg och sov på hallgolvet...

Vi hängde på hem till dem i alla fall för att se om det skulle bli bättre. Lilla N var hängig hela kvällen och min T som skulle sovit i hennes rum fick istället sova med oss i gästrummet men det gjorde inget.
När alla barn somnat - mina små änglar somande sött så snällt och lätt! - så åt vi fondue! Tyvärr fick jag avbryta min middag då lill F hade vaknat alldeles själv i ett främmande kolsvart rum och var vettslagen... Det gick inte att få honom lugn och jag försökte med allt så efter en halvtimma var det bara att ta med honom ner till middagen igen... Men han var så snäll så och skrattade bara och när vi gick och la oss ett par nån timma senare så la han bara ner sitt lilla huvud på kudden och somanade direkt!

Tyvärr vaknade han vid 4.15 och jag fick ta honom till min säng vilket betyder att han sov utmärkt men jag inte lika bra... Till detta bör tilläggas att deras platsbyggda gästsängar är 80*160 långa... Alltså hade jag och lilla F inte så mycket plats... Men men somnade gjorde vi bara för att bli väckta av yngsta dottern i huset som brukar vakna vid 5 och likså denna morgon... Grejen var bara den att hon vaknade inte och var sen tyst utan skrek och grät i över en timma... Det fanns inte en chans att sova vidare så lilla F och jag fick helt enkelt gå upp - jag efter 4, 5 timmars sömn...

Efter ett par timmar kom sen våra respektive och storbarnen upp och vi åt alla frukost och efter det gick vi ut i trädgården för att sola, leka och mecka med kidsens cyklar! När jag hade packat ihop alla våra saker och fått lilla F att somna igen så fick jag i alla fall lite mer än en timma för mig själv i solen, sååå skönt!

Vid lunch var vi tyvärr tvugna att åka in till stan då jag och t skulle på barnkalas till en flicka på hans dagis. Det var kul som vanligt men efter nån timma började t gråta för allt... Tror att sockerchocken, hetsen på barnkalaset och att vi hade sovit borta hos goda vänner blev för mycket... Han var i alla fall glad när vi gick hem!

Väl hemma var jag slut som människa och åkte och köpte pizza till hela familjen och gick sen och la mig vid 9... Inte särskillt spännande lördagkväll men en mysig familjekväll!

Nu blir det frukost!

Kram Pinkmommey


En av mina älsklingspizzor - Carpaccio (oxfilé, ruccola, parmesan, flingsalt och några droppar citron!)


Mums!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0