Fan vad mysigt det är på landet!

Ledsen att jag inte bloggade igår! Jag har typ aldrig varit så trött i hela mitt liv! Vet inte om det beror på att jag sov så dåligt på grund av lilla F, all frisk luft eller alldeles för mycket vin kvällen innan... Troligtvis en mix av alla tre ;)



I lördags tog vi det i alla fall piano här hemma och käkade frukost och softade lite innan T och F begav sig ut på stan för några ärenden. Under tiden sov lilla F och jag packade, tvättade och passade på att göra lite annat skitgöra.

När killarna kom hem igen blev det lunch och så packade vi färdigt innan vi till sist kom iväg i en som vanligt fullproppad bil...

Det var ganska sen eftermiddag när vi kom fram och vi tjejer satte oss på altanen med Mini och deras muskelpaket till hund - Bosse - medans killarna och T drog till skogs och sköt lite lerduvor!

När alla var samlade igen var det dax för mat och H och J lagade ihop en alldeles förstklassig middag beståendes av grillat, en supergod sallad och mumsiga såser!! Till detta serverades utsökta (för en gång skull för att vara oss riktigt dyra) viner! Mums!

Efter middagen gjorde vi en räd och nattade barn och sedan satt vi uppe till sent och spelade kort och drack ännu mera vin - riktigt mysigt och trevligt!



I söndags blev det sen frukost och direkt efter begav vi oss ut i skogen! Det blev en hel del svamp och massa lingon och blåbär också! Det är så lyxigt att ha egna marker sådär för man vet precis var man ska leta efter det gula guldet!



Vi tog med oss såpass mycket kantareller hem så det skulle räcka till en generös middag för mig och F och resten lämnade vi till värdfolket! Lingonen jag tog med hem ska jag göra rårörda lingon av idag och sedan servera till Wallebergare eller pannbiff i veckan!!



Tyvärr visdae det sig igår kväll att T är sjuk - den stackarn har fått hög feber och nått med magen... Det beöhöver han verkligen inte nu när han e så smal... Hoppas jag kan få i honom kanelbullar, vispgrädde och annat onyttigt - igår ville han varken ha glass eller vofflorna jag  lagade till honom...



Nu ska jag snart väcka resten av familjen här och senare blir det inskolning av lilla F på dagis som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0