Full rulle hela dagen!

Idag har det varit fullt upp hela dagen därav dålig uppdattering...

Redan efter frukost for F ivägför att få en gps installerad i bilen och jag tog med lilla F till dagis för att lämna T! Vi stannade kvar i säkert en halvtimme så mini fick leka av sig lite och när vi gick hem såg han ut som en riktig lortgris! Dagisfröknarna (ja, jag säger dagis och inte förskola för så hette det när jag var liten :) ) såg vad de hade att vänta och jag blev helt säker på att lilla F kommer att ha det superenkelt på inskolningen! Det känns som om han e ett riktigt dagisbarn han med, precis som T men vi får se vad jag skriver i höst - det kanske är andra toner då ;)

När vi kom hem passade jag på att städa lite och förbereda då jag skulle ha mammaträff hemma hos mig på eftermiddagen. Jag försökte på samma gång hålla lilla F vaken så länge som möjligt innan han skulle sova sin "nap" för att jag funderade på att gå över till att han bara ska få sova middag en gång om dan... Notera att jag funderade på det och inte funderar... Det funkade inte alls utan han behöver helt enkelt mycket sömn precis som sin storebror alltid har gjort och vi fortsätter att sova två gånger om dagen ett bra tag till!

När väl lillen hade somnat unnade jag mig själv en timma i solstolen med senaste Mama!! Det är löjligt hur skönt det är att sola! Det har det i och för sig alltid varit men nu när man aldrig har tid att tänka på sig själv och alltid har kids hängande runt benen så är det bara sååå underbart att ligga och slappa i solen!

Jag låg i och för sig bara en timma, dels för att det var apvarmt och dels för att jag inte ville bränna mig! Dessutom sov inte lilla F så länge som jag hade hoppats och vaknade då... Strax därefter kom F hm med lite smarrig lunch och sen tog jag en välbehövlig iskall dusch!

Vid 14.30 kom första mamman och hon hade med sig nygräddade pannkakor, svenska jordgubbar och glass! Efter ett litet tag strömmad alla mammor och bebisar in och jag skummade lattes för glatta livet och vi satt på altanen och snackade skit medans småknoddarna röjde runt!

Lilla F var så trött att han knappt kunde hålla ögonen öppna och var sååå gnällig!! F kom inte hem förens 17.45 och då fick han ta med mini på en liten prommis i vagnen så han i alla fall fick sova en halvtimma för att inte klappa ihop totalt...

Vid 18.30 gick de sista mammorna och F kom hem med hamburgare till sig och kidsen! Själv festade jag på en fransk fiskgratäng med lite gormétsallad! Lägenheten och altanen såg ut som om en bomb hade slagit ner så det blev en timmas städning innan det var dax att natta barnen... Myckt riktigt var det svårt för lilla F att somna så efter mycket om och men fick han komma upp och sitta i pappas knä tills han somnade och kunde bli inburen i sovrummet igen... Imorgon är det vi som går tillbaks till gamla rutiner igen!

Nu är det morden i midsommer och jag tror att jag ska gå och korka upp en flaska rosé för att fira att första riktigt varma sommarkvällen
är här!

Ha en fin sommarkväll!
Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0