Midsommarhelgen

Tjenis!

Har varit ute på ö så har varken haft dator eller internet tyvärr...

I fredags så vaknade hela familjen ganska sent ch sen så blev det bad för allihopa! Eftr frukost och lite sista packning så drog vi iväg mot Waxholm oh Tobaksgrundet!

Bilen var totalt fullproppad så jag undrar hur det ska gå i sommar när vi ska åka till Skåne... Inte för att vi har så mycket mer "grejer" med oss då men kläder... Fundrr på att fråga min pappa om de har sin takbox kvar och om man kan låna den, där får det ju plats mycket!

När man ska ut till D och L ö så brukar vi parkera bilen hos L´s föräldrar som har sitt ställe på fastlandet vid Waxholm. Väl där blev vi bjudna på resé i solen vid poolen ch barnen fick leka av sig lite och fick också lite gott!

Nån timma senare kom B och A - som också skull ut till ön - och hämtade oss med sin båt! Vi vr alltså 4 vuxna, 2 barn, vagn, säng, packning mm i båten och den var alltså full till bristningsgränsen!! En stor våg senre och hela båten var full med vatten... Nosen hade dukt ner under vattenytan...
Detta resultrade i att allt blev blött men det gjorde inget då det bara var att lägga ut alla grejer i solen på tork! Tyvärr blev min mobil blöt också och nu fungerar den inte längre... Dessutom hr jag ingen försäkring på den så det är bara att plocka fram min gamla skruttiga och börja använda den igen...

När vi kom ut blv det härlig sillunch i solen på bryggan och precis när vi var klara så började det spöregna... In med alla grejer och sen blev det bastu och årets första dopp!
Först var det killarna och min söta T och sn vi tjejer!

När vi hade bastat klart så var det fint väder igen men vi bestämmde oss i alla fall för att sitta inne så vi slapp frya framåt kvällen. Dessutom kan man ju alldrig vet vad midsommarvädret har att bjuda på - det växlar ju från minut till minut...

Till kvällen kom även en annan familj till oss - de hade också två små barn i nästan samma åldrar som lilla F och T!

Jag försökte att hålla kidsn vakna så länge som möjligt för att nattningen skulle gå så smärtfritt som möjligt och därför somnad mini och T runt 21.30 resp. 22-tiden...

En efter en trillade folk av pinn och vid 24 var det även dax för oss - inget party när det bara är en massa barn och gravida ;)

Vi hade vårt eget hus med 2 sovrum men det blev ändå tyvärr topp 3 i värsta nätter jag varit med om...
Föst vaknade lilla F och när han somnat om ganska fort så vaknade T... Det var inte svårt att få honom att somna om heller men strax var det dax för lilla F att vakna igen... Då tog jag upp han i min och F´s säng och det blir ju alltid lite bökigt... Precis när jag skulle sluta mina ögon började F att snarka högljutt och väkte lilla F igen! F brukr nummer ett allatid att ha snarkplåster som han självklart hade glömt och nummer två så hade han druckit en hel del vin...

Vid det här laget hade jag fått nog och tog mitt pick och pack och gick in till T´s sovrum! Inte för att det blev så mycket bättre där! Sängen var en 80 säng och det var trångt och jag kunde inte somna... Till slut tog jag kudden och la mig skavfötters och somande!! Två timmar senare vaknade kidsn och ville gå upp för natten...

Igår var såleden en ganska lugn dag med en liten känsla av ångest som låg och pyrde i mitt innre, blä...

Efter frukost så packade jag ihop alla våra pinaler och vid lunch åkt vi hem. På vägn hem stannad vi till på McDonalds och fyllde på matförråden! När vi sn kom hem blev det bara mys och film och grillkorv till middag!

Idag händer en massa kul men det skriver jag mer om senare i ett annat inlägg!

Ha en fin dag i solen!

Kramar Pinkmommey♥


F och lilla F myser vid lunchen!


Barnens favorit B lekte med barnen hela helgen! Tack söta du! Du är deras idol nu!


Pappa C med H i knät! Mycket dvd för kidsen i regnet blev det ;)


Två av mina sötaste vid frukosten!


Våran vilde lilla F fick äta frukost i det gröna - det blir nklast så ;) Kan verkligen rekomendera slen då man har koll på lillen hela tiden och inte behöver oroa sig för vattnet mm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0