Fix o trix o lite till!

E helt slut och vill egentligen gå och lägga mig men det är lite för tidigt faktiskt!

Fram till det att T slutade dagis så gjorde jag inte så mycket förutom att plocka lite här hemma, tvätta lite och åt en god lunch från "Hallen" med F.

När T slutade så hämtade jag honom och vi åkte till Fältan för att göra lite grejer. jag vet inte varför men jag var inget uppstyrd och vi sprang fram och tillbaks tills det att vi hade ont i benen! Vi började med varsin kula glass på en bänk och sen fortsatte vi med att lämna tillbaks lite grejer från igår som inte passade. Jag har nog bestämt mig för att ha en gammal klänning på bröllopet i juni men att sy om den lite så istället köpte jag en ny handväska och ett par nya skor!

När vi ändå var i Fältan passade jag på att lämna ett par skor på klackning och de gjorde de på 20 minuter och det kostade en hundring så nu har jag ett par nya skor till kan man säga ;)

För att F´s presenter ska bli extra fina imorgon köpte jag även ett fint inslagni ngspapper och ett fint matchande snöre, T fick välja kort!

För att T inte skulle ha för tråkigt att gå och shoppa med mamma så fick han även leka av sig på Polarn & Pyret med deras tågbanar och på skoaffären med deras fina brandbil! Sist men inte minst så lovade jag honom en tablettask (jag vet man ska inte muta barn...) om han skötte sig fint i mataffären då  det började bli sent.

I mataffären träffade vi farmor och farfar och T blev så glad och ville inte lämna deras sida en sekund, he, he. jag köpte ingridienser så att jag kan bjuda på tårta till min älskling imorgon!

Sist men inte minst så kom jag på att det vore super att ta med sig lite mat från McDonalds till T på vägen hem då F även hade köpt kvällsmat till oss vuxna från "Hallen" så det var bara vända och gå in igen.

När vi svängde upp på vår backe på vägen hem blev jag stoppad av en kvinna vars bil inte startade så det blev även ett litet äventyr där och jag fick använda starkablar för första gången i mitt liv ;) Hon hade nån predikan för sin son om att han skulle plugga och få bra betyg så han kunde få ett bra jobb och tjäna pengar och köpa en fin dyr bil som oss - jeh right, hon ska bara veta! Det gick i alla fall bra och vi kom hem och vräkte i oss vår middag!

När jag sen förberedde killarnas rum och plockade undan för dagen så badade F killarna och nu sitter vi här med varsit glas vin och tittar på tv! Men som sagt så ska jag gå och göra tårtan och slå in presenterna nu så det är bara att ta sig i kragen och masa upp sig från soffan!

Ha en skön kväll och se nu till att njuta rejält av ledigheten!
Pinkmommey♥


Skorna jag köpte på H&M (de gör sig bättre i verkligheten) är lite 40-taliga av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0