Uppdatering helg:

Nu e T på dagis, F borta på möte och lilla F ligger och sover igen så nu hinner jag skriva liute innan jag tar tag i lägenheten - städning, tvätt, packa upp mm...

I lördags var det möhippa för min vän L! Vi började dagen med att mötas upp utanför Yoga Yama på Östermalm för en timmas privat Yoga och en supersmarrig frukost efter det! Det var både kul och mysigt och jag pressade mig rejält då jag gjort lite yoga förr! Frukosten bestod av nybaks bröd, smoothies, organiska teer, naturell yoguth med nötter och bär, grönsaker och frukt!

Efter yogan tog vi bussen till Söder och hamnen nere i Hammarby sjöstad! Där tog vi båten till andra sidan för ett stop på Skateparken där L skulle visa vad hon gick för he, he!

Från Skateparken var det sen bara någa hundra meter till Gocarten som var nästa stopp! Till en början på genomgången var jag lite rädd sen så älskade jag det och lågg topp 3 hela tiden! Jag körde som en galning men det är inget jag e direkt chockad över då älskar att köra fort med vanliga bilen...
Tyvärr var jag med om en smäll så jag blev stående och tappade två varv och fick inte gå upp på prispallen men blev i alla fall 4:a av 11!

Vid det här laget var vi vrålhungriga och det blev supergod picknick i en park i närhete - och självklart rosé till det!

När vi suttit där en stund så var det dax för L att shoppa en stass till kvällen iu två närliggande seconhand affärer, 500:- skulle det kosta max! Hon var jätte duktig och hittade en jättefin etnoinspirerad klänning, en skitsnygg skinnjacka och ett par leggings!

Sen var det dax för tunnelbanan tillbaks till Östermalm igen då vi skulle till hennes storasysters lägenhet för ombyte, champagne, snittar och lekar!

Därefter tog vi ett par taxibilar till restaurang Strand vid Hornstull på Söder igen! Tyvärr blev jag dålig och kunde varken äta eller dricka och åkte hem redan vid 12... Tror att det är en blandning av att barnen varit sjuka så länge så jag knappt har sovit nått på en vecka och att yogan och gokarten tog musten ur mig...

Men kul och mysigt var det verkligen!! Tack alla söta tjejer för en underbar dag!

Pinkmommey :)

p.s Tyvärr har jag inga bilder då jag glömde kameran men lovar att skicka efter några och lägga i bloggen senare!

Möhippans historia
Möhippan har faktiskt anor långt tillbaka i tiden då så kallade mökvällar anordnades. Möhippan uppkom på 1600-talet och är på så sätt hela 200 år äldre än svensexan. De arrangerades av brudens föräldrar för släkt och vänner kvällen före bröllopet. Mot slutet blev tillställningen en fest där enbart kvinnor deltog. Hippa är ett ord som kom till vid sekelskiftet och betyder festlig sammankomst. Ofta under dessa tillställningar skulle bruden bada, vilket inte skedde så ofta förr i tiden. Hon badade tillsammans med sina väninnor och det är något som än idag förekommer på möhippor. Uppskattade upptåg på dagens möhippor är bubbelbad, ansiktsbehandlingar, massage och spa-besök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0