Fix

Igår var jag bara hemma och fixade. Efter att ha fått iväg kidsen till dagis så åkte F och köpte vinterdäck och fick dem påsatta på bilen. Fasiken alltså vad dyrt det är... !0.000:- för däcken och då tyckte han det var billigt... Sen är det allt runtomkring - dubbdäck, vinterdäck, Europa, Sverige osv... Dessutom måste det vara perfekt storlek för just vår bil och sist men inte minst SUV-däck...

Varje gång vi köper ny bil så får vi den utan vinterdäck... Hur kommer det sig? När vi säljer bilarna vdare så skickar ju vi med vinterdäcken... ja, ja, nog om detta... Det är ju sjukt viktigt trots allt och inget man kan tumma på.

http://www.emotor.se/nyheter/bilder/1994-4.jpg

När F var på däckbyte så passade jag på att gå ner i källaren och hämta alla vinterkläder! Fasiken vad skönt - äntligen kommer jag ha jackor jag kan stänga, ha, ha!

När jag väl var där nere så fick jag ett ryck och tog ut nästan varenda pinal från vårt källarföråd! Det var verkligen jobbigt då vi har ett stort förråd som var så proppat att det inte ens gick att stänga dörren. Jag gick igenom alla gamla lådor och hittade bla ett par gamla gardiner från min första lägenhet som skulle passa perfekt i vårt sovrum! Dessutom hittade jag en massa annat kul men jag lät dem faktiskt ligga kvar för hur fina det än är så har ju inte vår lägenhet blivit direkt större...

http://blogg.passagen.se/assjack1/resource/flyttkartonger1.jpg

På eftermiddagen hann jag även med lite tvätt och plock innan mamma kom på besök och vi gick och hämtade smågrabbarna och hade en mysig kväll ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0