Påskafton med familjen!

Påskafton firades hos mamma i Sigtuna med F, T, lilla F, mamma såklart och min svärmor och svärfar! Mamma hade lagat supergod lammstek och självklart blev det äggjakt efter att påskharen hade hälsat på!

Jag och min lilla familj sov kvar och vid lunch på söndagen begav vi oss till Tom Tit och därefter till våra goda vänner på Sollöga utanför Gnesta.

Nu har vi nyss kommit hem och snaskar på lite glass, kakor och godis, mums!

Hoppas er påsk varit lika myig som min :)
Pinkmommey♥


Lilla F och mammas hund D står och spanar efter fåren i hagen :)


Det var undebart väder och medans killarna lekte fick jag mig en halvtimma i solstolen!! Det var det absolut skönaste jag gjort på hela året!! Inte så att jag fick färg för jag var fullt påklädd och har alltid hög solskyddsfaktor i aniktet nu för tiden men det var så skönt att bara få sitta i fred i den varma solen!


Sen var det dax för lax, sill, ägg och god bulgursallad till det! Självklart intogs lunchen i solen på altanen :)


Härliga färger!


Därefter blev det äggjakt och här kan ni se vår fångst! Det blir fasicken värre och värre för varje år... Ungefär som på julafton då, hi, hi.


T är riktigt förväntansfull! Det var dessutom han som hittade alla äggen ;)


Killarna med sina ägg - hjälp! Det blev kläder, leksaker och godis som vanligt :)


Mormor och farmor.


Sen var det dags för lammiddag! Lammet hade fått stå i ugnen i ca 5 timmar och till det blev det fransk potatisgratäng, chevreröra, surdegsbagutte, sallad och massa goda ostar!


Till efterrätt hade svärmor gjort sin goda sydfranska kolatårta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig påsk och vad mycket man har att se fram emot som man kan göra med barn..

kram Jonna

2010-04-05 @ 21:31:15
Postat av: skruttet

åh gud, sydfransk kolatårta! min favorit sen jag var litet barn. om man bara hade recept till den

2010-07-03 @ 18:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0