Zoo i Köpenhamn


På väg över bron till Köpenhamn!


Som tur var fick man låna skrindor till barnen då T alldrig hade orkat gå runt hela vägen. De tyckte det dessutom var extra mysigt att sitta tillsammans :)
 

Jag och T i tropiska djungeln och kollar in apor, kollibrier, krokodiler och andra spännande djur!

Apbebisar som var så söta och busiga!


Hela gänget från Madagaskar bodde på Zoo´t - pingvinerna, Marty, Sally, Alex och alla de andra!

Elefanterna var så fina och det är synd att vi inte har kvar våra elefanter på Skansen hemma... fast då skulle de behöft ett större ställe! Detta var enormt både ute och inne!


Över lag var Köpenhamns Zoo så fint! De verkade renovera det hela tiden och det var verkligen smakfullt för oss människor samtidigt som djuren verkade ha det super!


Tigrarna ser små ut på bilden men de var enorma!


Barnen fick måla ansiktsmålningar och när det var Freds tur så höll jag på att kissa på mig av skratt!! Jag har filmat det och ska lägga upp en liten fil sen får ni se! jag visste inte om han skulle börja gråta eller vad, han var i alla fall djupt koncentrerad, ha, ha.

Min lilla elefant är färdig! han valde motiv själv...


Theo ville ha en fladdermus och blev söt som få!


Killarna!


Några minuter senare såg T ut såhär... Och lillebror var inte så vacker han heller... T ställde sig upp i skrindan medans den rullade och slog sig alldeles blodig i munnen... Då fick han sitta i lillebrors vagn istället och då blev lilla F ledsen och började gråta...

Fina giraffer!!

Så gulligt när de ska böja sig och dricka!


Marty med liten bebbe! Nästan alla djur hade bebisar :)


Dessa betongklumpar vägde närmare 7 ton!


De var då tvugna att äta minst 10 kilo gräs om dagen...


Noshörning!


hej då Köpenhamn! Vi kom hem vid 22-tiden på natten efter att vi varit inne istan och shoppat loss lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0