Hus och mat

Nu drar jag till huset och kollar veckans framsteg och efter det blir det storhandling på ön :)

Ikväll kommer det nog också att packas en hel del kartonger - igår packade jag 12!! 12 kartonger gick åt bara åt våra böcker utblandat med lite lakan och filtar och vi har inte ens många böcker... Var skall detta sluta?

I och för sig så hade vi ca 130 kartonger i förra flytten och då var det bara jag och F och så bodde vi på 20 kvm mindre... jag räknar lätt med mins 150 kartonger + alla möbler, utemöbler osv... Jag tror redan vi har ca 20 kartonger + möbler på vårt lager och 20 kartonger + möbler i källaren...

Vi måste börja hyra kartonger, hittills har vi köpt alla, vad gör man med dem sen liksom... Ja, ja, en hel del kommer nog behållas som de är i garaget. Vi måste bara ordna flyttfirma först. Jag har fått kostnadsförslag från fyra firmor och väntar på en till sen bestämmer vi oss. Svårt med datum bara... Vi vill flytta så snart som möjligt för att hinna få klart till julen mm men vet inte när hantvärkarna är klara...

Oj, nu måste jag gå.

//Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0