Sjuk

Ush, jag visste det! Jag håller påatt bli/är sjuk! Hade ont i halsen redan i torsdags och i helgen har det bara blivit värre... Igår blev jag förkyld och nu sitter jag här på jobbet och nyser och snyter mig om varannat och känner mig lite kallsvettig...

I värsta fall får jag gå hem tidigare idag om jag inte orkar hålla ut...

Det är ju så jäkla typiskt nu när vi ska flytta om en vecka och allt... Det finns ju en del som behöver göras och en av de sakerna är inte att ligga i sängen med feber... Ja, ja F får ta all renovering som är kvar själv på kvällarna så får jag stå för barn, hem och packning istället.

F är bara så duktig och är i huset flera timmar varje dag och målar och donar! I helgen så passade svärföräldrarna barnen som vanligt på lördagen och jag och F var där ett par timmar. Jag målade återigen ett par köksluckor som sugit åt sig en massa fär, några liter + trappräcket.

I söndags var F och hans pappa där hela dagen från 11.00 till 18.00 och de skruvade ihop en våningsäng samt målade lite.

Det som är kvar nu är att måla den hopskruvade våningsängen, skruva ihop en annan våningsäng som redan är målad, måla trappräcket en gång till och spackla samt måla tv-rummet på nedervåningen. Det hinner nog F i veckan så lovar jag att hinna med mina ca 50 kartonger till. Jag har redan packat ca 30 och så får flyttpersonalen ta hela köket...

I söndags hann vi även få besök av inte bara mina svärföräldrar i huset utan även min mamma, T och lilla F´s dagiskompisar med föräldrar och F´s kompis H med fru och barn - stökigt, livsfarligt och kul!

Snickarna är i alla fall färdiga med trappräckerna ute, altanräckerna och staketen och har nu börjat kakla både badrum och gästtoalett. Elektrikern gör det sista och i veckan kommer även mattorna på plats kan jag hoppas...

Ha en mysig dag trots det tråkiga vädret!
Pinkmommey♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0