Busy monday

Igår efter jobbet kom som vanligt F och hämtade mig. Meningen var att vi ÄNTLIGEN skulle köpa badkar och duschvägg men affären var stängd... Nu har vi varit på jakt efter dessa två i flera veckor men det går inte...

Ja, ja, istället fick det bli Ikea♥ och lite shopping där :)

Vi hittade ett benstativ i rostfritt, dubbelhandfat (runda i porslin), rostfria hyllor, lite småtjafts, lampor, spegel och lite småtjaft till badrummet. Kranar gick bara inte... Får leta nån annan stans. Sedan köpte vi även köksbänkar i valnöt och en lampa.

Jag ville även ha konsoller och öppna små hyllor till köket där jag ska ha vackra burkar, färska kryddor och annat fint men de var bara så fula! jag läste nån stans att jag istället får gå till en brädgård och såga till två små hyllor billigt som jag sedan får måla vita själv.

Vi trodde vi skulle hinna hem till 19.00 men då det är sååå jobbiga köer på Ikeas köks- och badrumsavdelningar så kom vi inte hem förens kl: 21.30... Som tur är har vi världens bästa barnflicka så det gjorde inget :)

Efter lite mys och nattning med killarna orkade jag bara bläddra lite i några inredningstidningar innan jag slocknade.

Idag var det meningen att vi skulle åkt och köpt de där jäkla badkaren men F vaknade upp med världens feber och har dessutom en jättejobbig hosta som han har gått dragandes med i flera veckor nu så jag tvingade honom att stanna hemma och vara sjuk idag! Dessutom så tvingade jag honom att gå till dok´torn också för en gång skull - jag tror han har läkarskräck.

Det passade i och för sig ganska bra att vi inte oker och shoppar idag då jag kan få lite egentid med smågrabbarna istället! Vi ska dra ner till fältan och lyxa till det rejält med nya tv-spel, leksaker, Mc Donnalds och storhandling :)

Ha nu en fin dag trots det tråkiga vädret!
Pinkmommey♥



Så här ser stativet ut till tvättstället vi ska ha i badrummet. Jag tror att det kan bli snyggt till cararramarmorn och det liggande vita kaklet. Lite gammeldags känsla men ändå modernt. jag vill nästan ha lite sjukhus-, doktorsmotagnings- och gammeldags badhus miljö!
 

Det blir dubbla handfat i porslin till. Dels vill vi kunna vara flera familjemedlemmar som gör fler saker samtidigt och så var det inte snyggt med plast som de andra var, blev fel känsla liksom. Hoarna är inte så stora men då hela handfatet är i porlin gör det inget om det kommer utanför när man tex gör rent ansiktet. Kranar får vi som sagt hitta nån annan stans, Ikeas var så fula!


Så här kommer det se ut. Men man har lådor eller handdukar under så man slipper se rören, alternatift skaffar rostfria rör och ser det som en del av inredningen? Kranarna hamnar lite vid sidan av hoarna, i hörnen.

 

Denna hylla ska vi ha lådor i. Vet dock inte hur de ska se ut... Flätade korgar passar ju inte och mer rostfritt kan få det att kännas alldeles för hårt/sterilt. sedan några ihoprullade handukar på nån hylla och lite härliga doftljus!

Två av dessa hyllor ska sitta på var sin sida av spegeln vid handfatet och i dessa kan man ha sina fina parfymer, krämer man använder dagligen och små burkar för smycken, tops och bumull bla.

Ny fräch toaborste fick också följa med hem! jag vet inte hur ofta jag byter våran toaborste, de är ju så äckliga...

Denna toasits har vi haft på alla våra toaletter i alla våra hem, den gör verkligen skillnad! Vet dock inte om den kommer att passa på den nya vägghängda toaletten...

Dessa små burkar införskaffades för småsaker!


En STOR spegel blev det! Helt vanlig utan något skåp, kanske att man tom kan kakla in den i väggen?

Dessa lampor tycker jag kan bli tuffa, de är verkligen retro och påminner om lampor som satt i gamla bostads-, och hyreshus förut. Två ovanför spegeln blir det.

Spottar i övriga taket.

Blev även lite sugen på dessa, de ger en helt annan stil - vet dock inte om bättre eller sämre - vad tror ni?

Ny snygg våg som man faktiskt kan tänka sig att ha FRAMME!!

Valnötsbänkskivorna till köket!

Här ser ni dem i köksmiljö. Dock ska vi ha vita luckor men vi har samma kakelvägg.

En lampa av samma modell som den F köpte härom dagen fast golvlampa istället för skrivbordslampa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0