Dop och goda vänner!

Helgen har som vanligt gått i ett rasande tempo... Jag längtar tills det kommer att vara en lugn helg med inget planerat och inget att göra - tyvärr kommer nog det bli nån gång efter nyår då vi är mitt uppe i rennoveringen och att det snart är jul och nyår...

I fredags var F tvungen att åka ut till huset och sitta där mest hela dagen... Han väntade in duschar, sängar och annat som skulle komma med bud.

På vägen hem från arbetet så stannade jag bara till på kemen och sedan Seven eleven för lite fredagsmysgodis! Grannarna hade varit snälla och passat våra kids och där stannade jag till på en kopp kaffe som sedan gick över till ett glas vin :)

När F kom hem blev det middag och sedan Idol som vanligt för mig och fina T! fel person blev utröstad säger jag bara :(

I lördags var det meningen att vi skulle åkt ut och shoppat som vanligt men vi ville ta det lite soft innan vi skulle vara borta så vi åt långfrukost, städae och plockade lite samt badade hela familjen.

helt plötsligt ser vi att det är en kvart kvar innan vi skall vara i kyrkan på F´s brorsbarns dop och vi är inte ens påklädda. I panik slänger jag på mig närmsta klänning, haffar presenten och ilar iväg i bilen...

F står på gasen och när vi sladdar in på kyrkans parkering (...) så börjar kyrkklockorna att ringa... på vägen in i kyrkan springer vi förbi hedersgästen i kyrkgången - PINSAMT! Jag är så ledsen för detta!!

Efter en mysig dopakt så åker det lilla dopsällskapet hem till värden och värdinnans lägenhet för en rejäl tårt, kak och bullfrossa :)

Efter det bar det av hem där vi slängde av oss kostym och finklänning och slängde på oss jeansen och åkte ut till huset.

Lilla F somnade direkt i sitt nya rum vilket var mysigt och vi andra pysslade lite med allt möjligt. På vägen hem stannade vi på vår nya lokala pizzeria och sedan somnade jag på spikmattan med båda kidsen i min säng.

Igår så åkte vi ut till huset igen på morgonen och stannade där hela dagen och tog emot vänner och familj som var nyfikna. jag hade fixat med kaffe och bullar och några tog med sig mufins och saft så det blev riktigt mysigt! Flera av våra vänner kom, T & lilla F´s dagiskompisar samt mamma och hunden och F´s föräldrar.

Vi hade med oss både lakan till lilla F, riktiga kaffekoppar och annat till köket, leksaker till barnen och en massa andra grejer som skulle till huset.

Vi hann även med både lunch, lek i trädgården och se på film på datorn som vi hade tagit med oss :)

Lilla F var helt slut när det var dax att åka hem så när vi åkt en minut med bilen så somnade han och jag bar in honom när vi kom hem och han sov resten av natten. T och jag somnade 20.00 som vanligt... Och F satt uppe i sin ensamhet också som vanligt...

Idag ska jag och F åka och köpa badkar och duschvägg då barnflickan passar barnen och imorgon blir det en tripp till Ikea för tredje gången på två veckor, hi, hi. Vi har nog bestämt oss för att köpa komod och handfat därifrån - gammeldags eller rostfri, vi får se.

Vi "hörs"!
Pinkmommey ♥


Mamma och Dejjan.


F och hans kompisar kollar in trädgården och F berättar att vi ska ha 55 meter staket...

T och lilla F kollar på film innan alla vänner och familj dyker upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0