Påskafton

Hej på er!

Här ligger jag och är sjuk... Har ont i halsen som bara den och nyser hela tiden! Jag sa till F att det säkert beror på att man klär av sig så nu när det blir varmare fast än att det egentligen inte är så varm alls... Dessutom arbetar jag så hårt i trädgården, leker med barnen, städar och joggar så jag är så varm hela tiden och går alldeles för lättklädd...

Att lilla F också varit sjuk och att jag har sovit med honom face to face har säkert inte heller hjälpt...

I lördags var vi i alla fall hos mamma i Sigtuna som vanligt på påskafton! Det var mina svärföräldrar, F´s bror med flickvän och dotter, vår familj och självklart mamma.

Vi började med lite god lunch beståendes av lax, sill och supergott bröd från Fabrique! Iskallt vitt vin till det. Sedan blev det påskäggsjakt och som vanligt var det galet mycket ägg!

Efter att ha tagit en promenad ner till vattnet så var det dax för mammas lamm till middag! Det är bara så gott och jag höll på att äta ihjäl mig. Lite orientaliska kryddor är det gjort på och så står det i supermycket olja i ugnen i timmar. Till det blev det potatisgratäng, vårprimörer, sllad och det goda brödet igen! Denna gången serverades rött vin :)

Till efterrätt blev det en tårta från Leilas kokbok och i mellan målen blev det lite godis och några glas rosé.

En mycket mysig påskafton med familjen helt enkelt!

Pinkmommey♥


Vi tog en promenad ner till vattnet och hittade en orm på tillbakavägen - spännande!
Mormor, Lilla F och F hittade en fin tupp hos grannen.
Lilla F på pappas axlar!
Lilla F med lillkusinen i knät!
Mamma och svärmor.
Min söta svägerska!
Kära svärfar.
Jag med finaste T njuter av alla ägg vi fick!
Pojkarnas farbror med lillkusinen J!
Mina finaste - och busigaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0