One Piece

Min äldsta son berättade häromdagen att han ville ha en One Piece... Inte visste jag att det även var populärt bland småkidsen! Jag vet dock att "coola" kids i högstadiet går och dräller i de där dräkterna tillsammans med Ugg´s och nån supergigantisk Fjällräven jacka...

Klart han skall få en "onepiece" men inte en One Piece för de kostar 1.700:- och då jag känner min son ganska väl så vet jag att den kommer vara trasig i slutet av månaden.

Därför har jag nu jagat land och rike runt efter en liknade men för ett bättre pris. Han berättade dock att det måste vara en dragkjedja som går hela vägen upp.

Det har inte varit lätt kan jag säga! Antingen har de varit fula, dragkjedjan har inte gått hela vägen upp, i fel storlek eller slut.

Jag hittade dessa som ni ser nedan på Stadium och de passar i pris och har dragkjedjan, snygga tycker väll jag inte att dom är... De fanns däremot inte i hans storlek men skulle komma in så jag har varit där dagligen hela veckan och nu hade de kommit! Säkert är de slut "as we speak".

Kom även på att jag ju bara måste ha en sån jag med! Fula är dom men de måste ju faktiskt vara de skönaste plaggen man kan ha! Och jag som ÄLSKAR att gå i myskläder och slänger av mina "jobbkläder" redan i hallen. Dock tror jag att jag kommer ha ett orginal, alltså One Piece eller Zipperall.

Pinkmommey♥

WARP T YULLI TURQUISE/GREYMEL
Denna blev det till T som tykte att det var viktigast att ha dragkjedjan hela vägen upp.


WARP K OUTRAM BLUE/GREY MEL

Lilla F får denna som inte har dragkjedjan hela vägen upp då de inte fanns i hans storlek... Får se hur de går då han alltid vill vara som sin storebror...


  
Collage navy                      Lusekofte navy                    Frotté pink

Någon av dessa kanske från One Piece till migsjälv?



Kommentarer
Postat av: Milla

Orginalet heter hygge piece och är norskt. Lite roligt att alla svenskar tror att one piece är orginalet! God jul!

2011-12-22 @ 19:34:05
Postat av: One Piece

Nä, det stämmer väl inte. Tror faktiskt OnePiece är original dräkten.

2012-01-11 @ 22:40:41
URL: http://www.sparkdrakt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0