10 snabba om mig

Dessa frågor har jag kopierat från prinsessansdagbok.

1. Hur mycket handlar du för varje månad till ditt/dina barn?

Olika - vissa månader blir det jättemycket när man tex ska ha nya vinteroveraller och stövlar eller om vi är på semester och andra blir det kanske för en 1000-ing. Men det går åt en hel del slantar till oplanerade köp av leksaker, filmer, tv-spel, godis och tidningar också...

2. Vad brukar du handla mest av?
Jeans, t-shirtar och leksaker.

3. Hur ofta handlar du på nätet?
Varje vecka.


4. Har du någon favoritbarnbutik?
H&M, Ellos, tradera.se om man kan kalla det för butik.


5. Har du några favoritklädesmärken?
H&M, Zara, Chanel, By Marlene Birger till mig och Ralph Lauren, Burberry, Gant, H&M, Zara till barnen.

6. Hur ofta handlar du second hand och vart brukar du handla?
Second hand handlar jag nästan aldrig förutom till hemmet och då blir det tradera.se samt loppisar och auktioner. Dock handlar jag en hel del Ralph Lauren från hemmafruar i Usa över nätet men det är nya grejer.


7. Hur har du inrett ditt/dina barns rum?
Storebrors rum har vita väggar, vit klassisk våningsäng fast med 120 cm underslaf samt vit bokhylla, skrivbord och skrivbordstol. Sedan är matta, boxar, lampa och småting båa.  Det finns fina vimplar, stjärnor och tavlor.

I lillebrors rum är det likadana vita möbler och väggar men sedan är basen röd med en multirandig matta, vimplar, stjärnor och röd hissgardin.

8. Brukar du följa några barnshoppingbloggar?
Ingen ren barnshoppingblogg men många så kallade mammabloggar som innehåller en hel del barnshopping samt livet i stort med barn och en dos av inredning, kärlek och arbete. Tex Prinsessans dagbok, Englas showroom, Gizmolinas, hanna Graafs blogg, Kartin Zytomierskas blogg, House of Philia mfl

9. Finns det något du saknar eller önskar det fanns mer av vad gäller utbudet av barnprodukter på marknaden?
Absolut! Jag tycker att nästan alla killkläder är sportiga eller har tryck på sig och det gillar jag inte... Jag eftersöker lite mer "franska" pojkkläder med fina shorts UTAN fickor i tex linne, koftor för killar, kabelstickade tröjor, pojkskor som inte är gympadojjor mm Zara brukar ha en del men mest till små bebbar och upp till 2 år... Annars är Dior bra men så dyrt.

10. Vad är det allra mest lyckade köpet du gjort till ditt/dina barn?
Babywachern har gett oss mycket frihet, babysittern och bärselen från Babybjörn hade vi absolut inte klarat oss utan och vår vagn från Hesba har varit super på alla sätt och vis från nyfödd till 4-åring!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0