Allhelgona helgen

God morgon!

I torsdags stannade jag kvar på jobbet på pysselkväll och kakbuffé då vår fina S skall sluta :( Jag lärde mig sticka och gjorde armband och annat kul. jag blev faktiskt lite "hooked" på stickning och har nu köpt mig lite garn och ett par stickor - glittriga ;)

Vid 19-tiden var jag tyvärr tvungen att gå då jag skulle hem till M på tjejmiddag och se hennes nya lägenhet som var färdigrenoverad. Som vanligt så hade hon renoverat och inrett såååå fint!! Hon är så jäkla duktig och det är en skam att hon inte arbetar med det på heltid!

Hon hade flyttat kök, rivit ner väggar, upp med väggar, breddat dörrar, snickrat ihop en superfin hall och allt var renoverat med sån kvalité och klass! Helt i vitt och grått med inspiration från Gotland.

Hon bjöd i alla fall på supergod mat och till efterrätt fick vi kladdkaka med pepparkakssmak - smarrigt!

I fredags var det ju halvdag så timmarna bara rann iväg så var det dags att gå hem :) Jag åkte och hämtade killarna på dagis och skola och sedan begav vi oss till Ikea! Gossarna lämnades på "Småland" som de älskar och jag fick tid att gå runt alldeles själv och inhandla saker från min lilla lista som bestod av bla vinglas till min födelsedagsfest, självklart servetter och ljus samt en del andra saker.

Efter en klassiskt kanelbullefika så åkte vi hem och bastade! På kvällen blev det själfallet Idol.

I lördags så var vi på besök hos min lillebror ute på Ekerö och tittade på deras nya hus! det var så fint alldeles vid vattnet och mycket större än vad jag trodde! De bjöd på pankisar och när vi hade ätit upp var det bara att bege sig mot nästa anhalt vilket var barnkalas i Gamla stan!

Hos lilla W var det mycket trevligt med en massa bullar, kakor, tårta och godis och vi kom hem lagom till "Så mycket bättre"! Inte riktigt lika bra som förra året men jag tror också att det är för att det bara varit två program och man inte kommit in i det riktigt?

Igår lämnade jag barnen hos goda vänner på ön och så hade F och jag värsta fixardagen! han var ute mellan 9 och 16 och blåste löv med lövblåsen och jag passade på att storhandla, tvätta och städa.

På kvällen mötte vi upp min pappa och hans fru På Galärkyrkogården på Djurgården och tände ljus för våra nära som gått bort. Efter det prommenerade vi upp till Cassi för en klassisk grillmiddag i 70-tals miljö men hoppade denna gång över efterrätten och intog den istället i pappas nya våning.

Som vanligt så hade de fått sååå fint och det var en riktigt mysig takvåning fast i gammeldags stil! efter en kopp kaffe och lite gino bar det raka vägen hem och jag somnade i barnens säng när jag nattade dem... Vaknade upp 11 timmar senare imorse och fattade som vanligt inte vad som hade hänt, ha, ha...

Pinkmommey♥


Cassi restaureng har funnits i evigheter och serverar klassisk fransk mat på bricka och är alltid supergott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0