ATT LÄRA SIG LÄSA

Min lilla T håller på att lära sig och läsa eller han är i alla fall väldigt intresserad av det så häromdagen var jag i bokaffären och köpte dessa superböcker som enbart är skrivna med VERSALER och som har enkla meningar och intressanta storys för de små!

Det blev "Vad ska fröken säga" då han nyligen börjat i skolan och " Nya kompisar" då vi också ganska nyligen flyttat.

Jag tror att det fanns ett 10-tal i denna serien.



Jag passade även på att köpa lite böcker med stensiler som man lär sig läsa och skriva med hjälp av. Dessa var de jag tykte var bäst och sedan var de tjocksat också. Dessutom var de på extrapris för 59:- st på Bokskotten på regeringsgatan om ni är intresserade :)

60192: Läsa och skriva (häftad) 60190: Bokstäver och ord (häftad)

Har inte haft tid att pyssla med dem eller läsa dem än men jag skickar helt klart med dem till helgen när kidsen ska till mamma över helgen!

Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0