Pontus Seabar

Igår efter jobbet så mötte jag upp mina bästa tjejer på Restaurang Pontus på Norrlandsgatan! Jag har velat gå dit sedan de öppnade och läst mycket om stället och att de verkade ha god mat! Lite av en besvikelse blev det...

Vi skulle ses vid 18.30 men då jag inte orkade åka hem mellan arbete och middag så möttes vi upp redan vid 6-tiden för en drink i baren. Till vår glädje fick vi höra att det var halva priset på Bollinger-flaskorna kvällen till ära och tog då självklart in en sån. Då de andra tjejerna kom så fick vi ta med flaskan till bordet och när denna var slut så frågade de om vi ville fortsätta med samma dryck middagen igenom. Vi tänkte varför inte då priset var så bra och att vi i annat fall ändå skule dricka vitt till våra fisk- och skaldjursrätter.

När sedan notan kom så var de fullt pris på flaskorna! De sa att de hade halva priset i baren men inte i restaurangdelen... Dels så visste de att vi hade bord efter baren, dels så sa de att det var halva priset IKVÄLL, inte i baren ikväll. Dessutom så upplös de inte oss vid bordet att flaskorna nu blev dubbelt så dyra... Självfallet så fixade det sig till slut men det tycker jag var lite dåligt.

Dessutom så var maten inte alls så fantastisk som jag hade hoppats... Jag ville i och för sig gå på vanliga Pontus och inte på Seabaren som vi var men de borde väll hålla ungefär samma kvalité? Jag tog en hel seabass med provensalsk sallad och till efterrätt en keylimepaj.

Sist jag var på Sturehof och åt satt jag och suckade mig egenom middagen då det var så gott och så var det verkligen inte här. det var gott men det var också allt... Kaylimepajen var dock "to die for" de skall jag inte sticka under stolen med!

Tjejerna gav sina maträtter ganska ljumma resensioner de med och de åt alla för och huvudrätt och jag hörde inte en enda av dem säga att deras mat var särskilt speciell...

En trevlig kväll hade vi i alla fall som vanligt och det är alltid mysigt att gå ut och slippa laga mat och få snacka lite skit med tjejerna!

Pinkmommey♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0