Vitare tänder

Detta är en produkt som jag vill rekommendera och som jag VET FUNGERAR då jag själv provat den. Alltid kul med en produkt som håller vad den lovar och som inte kostar skjortan!

Pinkmommey

____________________________________________________________________

Hur fungerar er produkt?

Man penslar på gelen på tänderna och låter det sjunka in i ca 30 sekunder innan du stänger munnen. Detta för att saliven inte ska skölja bort så mycket gel. Sedan har du gelen på tänderna i 30 minuter utan att äta eller dricka. Efter 30 minuter har gelen brutits ner till vatten så då kan man skölja munnen om man så känner, men detta är inget måste. Denna process ska upprepas morgon och kväll efter man borstat tänderna i 2 veckor för bästa resultat. 


De flesta tandblekningssystem som idag finns på marknaden baseras på karbamid peroxid. The White One är ett av de första företagen i Sverige att helt basera sina produkter på hydrogen peroxid. Istället för att karbamid peroxid först ska brytas ner till hydrogen peroxid, som i sin tur ska brytas ner till syre, så bryts The White One (med det verksamma ämnet hydrogen peroxid) direkt ner till syre. Tänderna blir då effektivt ljusare, vilket du märker efter en kort tids behandling. Samtidigt är du skonsam mot dina tänder då du hoppar över en nedbrytningsprocess som annars sliter på tändernas emalj. Den sista nedbrytningsprocessen sliter inte på emaljen. Vi tycker detta är väldigt viktigt då vi tycker du ska vara noga med att bevara din emalj och försöka undvika skador.  

 

Hur länge håller resultatet efter en tandblekning?

För de flesta håller resultatet i sig i ett år. Dina tänder kommer fortsätta att missfärgas i samma takt som de alltid gör. Hur fort de missfärgas beror framförallt på hur mycket du utsätter dina tänder för faktorer som missfärgar dem. Saker som kaffe, cola, rödvin och rökning kommer att påskynda missfärgningen. För att uppehålla resultatet kan man underhållsbleka någon enstaka gång beroende på behov.

 

Är det säkert att bleka mina tänder hemma?

Ja, vår tandblekning är speciellt framtagen för att vara säker och enkel att använda hemma.

 

Finns det några bieffekter med er tandblekning?

Ett fåtal personer kan uppleva tillfälliga ilningar i tänderna under behandlingen och en del kan känna av irritationer i tandköttet. Det försvinner oftast direkt efter behandlingen men kan vara kvar ett par dagar. Du bör inte bleka tänderna om du har hål i tänderna eller har tandkött i dåligt skick.

 

Vad skiljer er från konkurrenterna?

Vi är ett av de få företag idag som kan erbjuda en säker tandblekning med hydrogen peroxid. Eftersom The White One tandblekning innehåller hydrogen peroxid, bleks dina tänder snabbare än med produkter som baseras på karbamid peroxid. The White One innehåller 12%  och 20% hydrogen peroxid, viket skulle motsvara ca 36% och 45% karbamid peroxid. Detta innebär en snabb behandling då du har mindre chans att få ilningar, samtidigt som att du är mer skonsam mot din emalj. The White One blekningspenna gör tandblekning löjligt enkelt. Du kan använda den nästan var du vill, hemma som på jobbet eller i bilen.

 

Påverkar The White One mina fyllningar, plomber etc.?

The White One varken skadar eller bleker kronor, fyllningar, fasader, plomber eller andra arbeten. The White One bleker bara dina egna naturliga tänder, vilket skulle göra att det blir en märkbar skillnad mellan befintliga tandarbeten och dina blekta vitare tänder. Detta bör undvikas, rådfråga gärna tandläkare.

 

Tar The White One bort fläckar från kaffe, te, Coca Cola, rödvin, rökning etc?

Ja, men fortsätter du med missfärgande substanser som t.ex kaffe och rödvin kommer dina tänder att missfärgas igen. Nikotinfläckar kan vara svåra att få bort och kan ta lite längre tid. Om du fortsätter att röka efter eller under behandlingen kan dina tänder komma att missfärgas fortare än de annars skulle göra.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Bra genomgång!

2011-11-20 @ 08:09:54
URL: http://www.tandblekninghemma.com
Postat av: Lina

En fråga bara, har du typ jättejättesvårt för sockersug? Isåfall, gör du något för att det ska bli bättre? Jag har det och det är så sjukt jobbigt då man vill bli fit!

2011-11-20 @ 11:48:00
URL: http://linaohman.blogg.se/
Postat av: Pinkmommey

Hej Lina!



Eh, ja, jag har nog det värsta sockersuget man kan ha! Jag häller i mig socker hela dagarna och det mår varken mina tänder eller kropp bra av egentligen men det är ju värsta drogen! Speciellt om man är ledsen, har det stressigt på jobbet, sover dåligt eller en massa andra orsaker. Jag har försökt att avsockra mig ett par gånger men jag bara kan inte :( Förut var jag jätteduktig på att "banta" eller ta tag i mig då och då men nu är det så mycket som skall bort och ALLTID efter två veckor så slutar jag... SÅ dålig är jag! Mvh Pinkmommey

2011-11-24 @ 16:00:07
URL: http://pinkmommey.blogg.se/
Postat av: Pinkmommey

Tack Johanna :)

2011-11-24 @ 16:03:47
URL: http://pinkmommey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0