Annandag jul

På annandagen var det dax att åka till min pappa och hans fru på mysig kalkonlunch! Hans fru A är bara bäst på att laga det och det blir alltid så saftigt och gott! ungstekt potatis, skysås, brysselkålsallad, gele och stuffing! Och till efterrätt hade min lillasyster lagat marängsviss med hemmagjorda stora sega maränger och även egengjord choklad- och blåbärssås! tyvärr fick jag ingen bild på denna... Detta sköljdes ner med urgott vin från en gård i närheten av vårt hus i Frankrike som pappa släpat hem - härliga flaskor med säkert 1,5 liter i varje.

Pinkmommey♥


Kockarna! Lillasyster och pappas fru.


Härligt juldukat var det! Alltid lika fint ordnat när A fixar! Hela våningen är mys!


Kalkonen!


Salladen var också jättegod!


T och hans tre kusiner på min storebrors sida!


Pappa skär upp som sig bör!


Var bara tvungen att visa deras mysiga sovrum också! Tog massa andra bilder på inredningen men de delar jag tyvärr inte med mig av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0