Helgen so far

God morgon på er!

I fredags morse lämnade jag T på dagis packade ihop lite grejer till honom att ha hos farmor och farfar och sedan satte jag igång att packa till resten av familjen...

När det var klart stuvade vi in allt i bilen lagom till det att det var dax för lilla F att sova! Första stoppet blev delantina för en latte var, andra stoppet blev Plantagen för en present till värdparet och sista stoppet blev på Ica för lite nödvändigheter.

Till slut kom vi fram till Solöga som D och A´s fina landställe heter! Vi tog det lungt hela dagen med lite lunch, bad i sjön och lek med barnen och lagom till middagstid kom A hem.



Efter nattning av barn så åt vi en aldeles underbar middag bestående av entrecot, majskolvar, grillad rödlök & sparris, Erik lallerstedts bea, smarrig sallad och lite färskpotatis! Till efterrätt blev det svenska gubbar och glass och allt sköldes självklart ner med vin!



Meningen var väll att jag inte skulle äta nått dessa veckor men det blev bara för tråkigt för övriga så jag fick helt enkelt ställa upp och käka... Och vad jag åt! Lite överdrivet faktiskt... Inte för att det blev mer än vanligt men jag kunde ju bara ha ätit lite... Men gott var det!!!!! Men jag har inte ätit något innen eller efter det! Dessutom så är det helt upp till en själv om man bara vill byta ut ett mål eller flera under dagen...



Runt midnatt gick vi och knöt oss och vi sov sen enda till 6 innan lilla F vaknade!! Han måste bara få eget rum!

När vi vaknade blev det frukost på altanen (nutrilette för mig) i den gassande solen! När det var dax för Mini att ta sin nap så passade vi på att åka. Dock åkte vi inte hem utan till eskilstuna Zoo där vi skulle möta upp mina svärföräldrar och T!!



Det blev en varm men underbar dag på zoot där vi såg både tigrar, lejon, flodhästar, krokodiler, flamingos, apor och en massa andra djur! Dessutom åkte vi både små båtar och bilar, vi tog lotter och de andra käkade hamburgare, de åts glass och klätrades i klätterställningar - ja en bra dag helt enkelt!



Vid 16 var barnen helt slut och vi andra överhettade så det var dax att åka hem, det tog bara ca 1 timma och en kvart! Tyvärr hann F köra rakt in i en betongklump och staket precis när vi skulle åka så bilen fick sig en törn...

Idag har vi bara hunnit med frukost och slappat lite och nu ska F och T sticka ut medans jag och lilla F blir kvar hemma! Tyvärr vill T bara till ett lekland medans vi andra vill till stranden eller något annat trevligt i solen... Detta resulterar i skrik och gråt, sparkar och slag från hans sida som jag är så jäkla trött på nu!!

Återkommer med bilder från helgen i senare inlägg!

Ha det bra - Pinkmommey

 
http://www.pny.se/djurparker/parkenzoo/pny_9583b600.jpg

Kommentarer
Postat av: Lina

Fina bilder på alla djur å fr landet :-) Ni verkar ha haft en mysig helg?! Kramiz

2009-08-09 @ 13:40:32
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0