Nutrilett!

Nu är jag inne på andra dagen med Nutrilett och det är inte ens svårt!! Fast jag ska kanske höra av mig om en vecka igen och berätta mer då...

Grejen är den att det är gott!! Annat var det för när jag brukade ta en vecka Nutrilett inför semestern varje år för att gå ner ett kilo eller två - då var det äckligt så jag höll på att spy! Jag blandade pulvret i en shaker och sen drack jag det medans jag höll för näsan...

Nu är det supergott! Fortfarande är det ju inte direkt mycket man får i sig men det vet man ju med denna "svält-diet"... Jag har provat grönsakssoppan, de färdiga smoothiesarna och några barer - nam!

Tanken är att jag ska orka i alla fall 14 dagar och hoppas då få en snabbstart på min viktnedgång och sedan fortsätta med Gi eller Viktväktarna efter det ett par veckor tills jag gått ner resten, alltså till det målet jag har. Just nu är det 11 kg... Och då skippar jag de sista 1,5 kilorna som jag vägde innan.

Hoppas, hoppas, hoppas att jag kan hålla det denna gången! Jag kan inte fortsätta att gå upp i denna takt!

Först gick jag upp i vikt när jag var gravid första gången men gick ner allt på ett par dagar efter det att bebben var ute!! Tyvärr gick jag upp ett par kilon på alla lattes och fikan sen...

Sen blev jag gravid igen och hann gå upp ytterligare några kilo men tyvärr slutade den graviditeten i ett sent missfall... Bara en månad senare var jag gravid igen! Alltså hade jag nu en hel del kilon sen innan, redan innan jag blev gravid...

När jag var gravid med barn nummer två så gick jag upp lite men som förra gången gick jag ner allt inom ett par dagar när väl lillen var ute! Dock vägde jag ju redan en hel del mer... Denna gång blev jag tyvärr även frestad av alla godsaker och har haft en jobbig tid i mitt liv så jag har "unnat mig"... Detta resulterar alltså i att jag gått upp 12,5 kg på 5 år... :(

Man ska ju inte glömma att jag blivit 5 år äldre, har blivit över 30, gått igenom nästan 3 graviditeter och fött två barn men ändå så får det vara nog nu och minst 10 kg måste bort!!

Jag blev så inspirerad av en annan bloggerska som jag följer - http://fyranyanseravrosa.se - som nyligen har kört cambridgekuren och klarat det!! Hon har varit så duktig och nu känner jag att kan hon så kan jag!!

Ja, ja, vi får se...

Kram Pinkmommey♥


Okej så här vill jag se ut ungefär... Tykte då inte att jag var särskilt smal men inte tjock heller, tänkte helt ennkelt inte alls på det! Vad skönt det verkar! Jag dör vilka fula glasögon jag hade, hi, hi!

Kommentarer
Postat av: Soffe

Håller tummarna för att du klarar av din Nutrilettkur:)

2009-08-04 @ 11:27:00
URL: http://sofiemelvold.blogg.se/
Postat av: Lina

Men gumman, du e inte tjock sluta nu.... Men det bästa och gå ner o vikt är faktiskt att äta bra mat OCH TRÄNA :) Skit i nutrilett....du går säkert ner 2-3 kg snabbt...men sen går man upp det när man börjar äta igen..:-( Ta minst 1h promenad varje dag och kör lite GI - det kommer göra susen & släng ut vågen :-) Kram på dig världens bästa pinkmommey :)

2009-08-04 @ 21:32:51
URL: http://lillalflygiz.blogg.se/
Postat av: Karin

Planerar själv att "nutriletta" mig till min idealvikt efter barnafödslar. VIll starta och ingå i en litet "nutrilett-team" där vi per tel och/träffar kan peppa varandra. Fler som vill med?

2009-08-14 @ 20:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0