En ny värld har öppnat sig för mig

Jag har alltid älskat krämer och smink och använt alltifrån H&M och Nivea till Dior och Chanel men nu har en helt ny värld öppnat sig för mig!

Jag vet inte om jag skrev om det men för ett tag sedan så gick jag in på Nk för att handla en foundation i och med att jag hade presentcheckar kvar där. Jag har aldrig i hela mitt liv använt foundation utan i stället puder och rouge och kännt att det räckte.

Men för ett par veckor sedan så fick man ett test med tidningen Elle och jag provade den när jag skulle gå bort på middag - vilken skillnad! Jag såg mycket frächare, piggare och slätare ut!

När jag i alla fall var på Nk så blev jag kvar 2 timmar (!) hos en duktig (smart) säljare och kom hem med både det ena och det andra... MEN på kuppen lärde jag mig verkligen mycket om min hy, varför den ser ut som den gör, vad jag ska göra för att ta hand om den och vad jag har gjort för fel...

Nummer ett ska jag inte hålla på med skrubb och andra grejer som bara skadar min ömtåliga hy och dessutom ska jag inte ha en massa fina dyra krämer med parfym och andra ingridienser som bara gör min hy sämre...

Nej snälla produkter, utan parfymer och onödiga tillsatser och de facto så såg jag redan framsteg efter bara ett par dagar!! Men det blev inte en billig historia...

Nedan kan ni se min "morgon- och kvällstoilett"...

Hoppas ni får en skön vecka utan för mycket julstress.
Pinkmommey♥


Först en rengöringskräm utan tvål "Redness sulution" för att jag har en rödflammig, torr och ömtålig hy. Efter det blir det ett ansiktsvatten för att få bort absolut alla sminkrester - deras snällaste vatten! Nästa steg blir deras klassiska fuktkräm över hela ansikte och hals för att tillföra fukt. Sen blir det primer som gör huden slätare och får mina pigmentfläckar att minska och faktiskt "gå tillbaks", den heter "Even better skintone corector". Sen måste man ju ha ögoncreme om man är i min ålder och en ansiktskräm också den " Redness sulutions". Överst har jag en grön creme som ska stbilisera min röda hy så att den blir mindre flammig... Jag kommer inte ihåg vad den heter men den är i samma serie som de nadra "Redness produkterna". Sist men inte minst så har jag - bara ibland - min nya foundation, "Even better skintone" den med! Phu, det tar lite längre tid nu på morgonen och kvällen men jag har inte alls en lika stram  och torr hy längre och mina pigmentsfläckar börjar redan blekas lite :)
Nu hoppas jag bara att mina torrhetsrynkor även ska slätas ut lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0