Lekland, Junibacken, rean och vänner

Så ser min senaste tid ut!

På annandagen så kände vi att det var hög tid att rasta barnen och drog till Andys lekland i Nacka! Efter att vi lekt loss där ett par timmar så åkte vi hem till mina svärföräldrar som hade julmiddag och det  var riktigt trevligt och gott som vanligt.

På söndagen så kunde jag inte hålla mig utan begav mig ut på rean och köpte några saker för julklappspengarna jag fick av pappa :) Det blev en supermjuk ljus jeansskjorta då jag dels saknat en sådan och dels läst att det kommer bli väldigt hett med jeans på jeans i vår ;) Alltså att man ska matcha tex mörka jeans och ljus jeansskjorta. Känner att det är något för mig även om jag ska erkänna att det inte var länge sedan alls jag kräktes av den tanken ;)

Dessutom hittade jag en superskön kofta och en chanelinspirerad klänning som kommer bli perfekt att ha på dop och liknande!

Jag köpte även ett par ballerinas men de ska tillbaks och en dunjacka till fina T!

Passade även på att byta den vita plånboken jag fick i julklapp av pappa till en mer passande svart väska från samma märke.

(Bilder kommer senare)

Då jag och F båda ville ut på rean men även tykte att barnen skulle få ha kul så kom jag på den geniala idén att gå ut på förmiddagen och bad att F skulle möta upp mig på stan med kidsen till lunch. På så sätt kunde han gå ut på rean och jag tog barnen i bilen och bagav mig till Junibacken!När vi varit där ett par timmar kom F och joinade oss för lite teater och lek och sedan blev det myskväll hemma.

I förrgår var jag hos tandläkaren då jag tyvärr tappade en plomb (som vanligt...) på julafton och det var sååå dyrt - 1500:- för en lagning.... Fattar ingen ting men dels var det en "akut-tid" och dels var det inte hos min vanliga tandläkare...

På kvällen sen kom våra fina vänner D och L hit med sin lilla 7 veckors bebis W! Det blev glöggmys och julklappsutdelning då D är gudfar till vår äldsta.


Mor och dotter.

Igår var vi bara hemma på förmiddagen då det stog legobygge på schemat. Det var första gången jag byggde lego och jag gick ut hårt med ett starwarsrymdskepp (som T fick av sin gudfar kvällen innan).


Jag lovar att det var flera hundra bitar!


T var stolt över sin mamma :)


Så här fint blev det! Det var inte svårt men pilligt och sååå kul!

På eftermiddagen blev det pulkarece med glasstopp på Glasshuset efteråt! I vår familj spelar det ingen roll om det är vinter och man håller på att frysa ihjäl efter timmar i backen - vi gillar glass :)

På kvällen lämnade jag T hos farmor och farfar där han skulle sova över och sedan så gick jag och mötte upp min vän M på Tudor arms... Jag gillar inte det stället p.g.a tidigare erfarenheter men vi käkade bara en snabb middag där och gick sedan ner till Sturehof istället. Dock fastnade vi istället med en av männen som arbetar på Tudor istället men det gjorde inte så mycket då han var en trevlig prick! Dock hade jag hellre suttit själv med min kompis då vi inte setts på så länge och hon ska resa bort nu igen men vad gör man... Trevligt hade vi i alla fall!

Nu ska jag gå och laga en sen lunch.
Pinkmommey♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0