Sjukstuga

Idag är jag hemma med lilla F som är sjuk...

I förrgår blev han jättehes men inget annat så han fik gå till dagis igår. Han mådde bra när han kom hem men igårkväll så fick han 40 graders feber och värts hostan... Jag fick för mig att det kanske är svinis men efter att ha pratat med läkaren så sa de att han har ganska gott skydd och att man inte behöver ta spruta nummer två förens inom 6 månader! Så troligtvis är det bara vanliga influensan eller en jobbig förkylning. De hade fått in många med liknande symptom som testats för svininfluensan men som bara visat sig vara vanlig förkylning :)

Inatt var jag vaken ca var 20:e minut och la på och tog av täcket av lillen, stoppade in nappen, gav dricka, tog tempen och var nära.

Med en liten sjukling och så lite sömn tar vi alltså en jätte lugn dag hemma idag. Jag har i alla fall hunnit plocka undan här hemma, lägga in lite kläder och kört ett par maskiner! Dessutom hann jag klart med mitt pepparkakshus när mini sov förut.

Nu sover han igen så jag ska passa på att vika lite tvätt och lägga in för när han är vaken vill han bara sitta med mig och hålla handen ;)

Hoppas ni har en bättre dag!
Pinkmommey♥


Sjukling sover på soffan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sötnosen..hoppas han kryar på sig snart..



Kram Jonna

2009-12-18 @ 14:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0