Att vara eller att inte vara (smal)...

Nu får det f.n vara nog! Jag väger 10 kg mer än jag borde göra och jag gör inget åt det!  Eller jo, jag har börjat på Viktväktarna men stannade bara nån vecka för jag helammade och det verkade inget bra och sen har jag kört Gi-metoden i 14 dagar till punkt och pricka och gick bara ner 1 kg!! Då har jag ingen lust att köra den, den kanske inte funkar för mig. Tilläggas bör att jag dagligen äter godis, bullar och glass så bara det att jag slutade med det borde göra att jag gick ner i vikt. Sedan att jag hållit mig helt borta från bröd, ris, pasta och potatis borde göra att jag också går ner! Men icke...

Detox är nått jag verkligen vill prova på men vågar inte så länge jag ammar, jag vill ju inte att alla gifter ska gå ut i bröstmjölken som min lilla får i sig...

Sen är det träning. Jag har aldrig varit en träningsmänniska och jag gillar inte prommenader, tråkigt men sant! Men nu är det bara så att jag helt enkelt får bortse från detta!

Som jag skrev i ett tidiare inlägg så har jag ju fått en Wii med Wii fit platta och det är både kul och bra så nu ska jag bli duktig med den! Funderar i och för sig på att investera i ett träningskort på ett nytt träningställe vid Garnisonen, det verkade både bra med en massa olika träning och inte alls så dyrt heller.

Jag tycker inte att alla människor måste vara smala men det är inget kul när man inte känner igen sig själv! Jag är inte så lång (1.62) och har alltid varit ganska smal 52-54 kg men jag har aldrig sett särskilt smal ut. Jag har kunnat äta mycket och ganska onyttigt utan att det satt sig på min kropp. Men nu har jag varit gravid 3 gånger på 4 år och har inte tränat eller bantat under den tiden och det har satt sina spår... Närmare 10 kg spår...

Jag vet att jag inte ska rikta in mig på att vara en storlek 34 igen som när jag var 20 år och inte hade fött några barn men jag vill trivas med mig själv igen, jag vill att kläder ska sitta snyggt på min kropp utan massa valkar och skit och jag vill kunna komma i mina gamla kläder igen - som jag älskar!
Det är dessutom inget kul att handla nya kläder när man bara känner sig ful i den och jag som älskar mode!

Jag är inte heller tjejen som kan äta nyttigt, hålla mig borta från godis, unna mig på helger och ta en prommenad då och då. Antingen eller liksom! Jag måste hitta en diet som funkar för mig och jag måste börja röra på mig! Och jag vill gärna se ett ganska snabbt resultat till en början så att jag känner att jag vill fortsätta sen kan det få ta den tid det behöver.

Så på måndag ska jag börja på Viktväktarna igen (de gånger jag har gått där, innan jag fick barn, så har det verkligen funkat för mig) och jag ska börja träna på min Wii, minst 3 ggr per vecka.

Nu när jag skrivit detta här så kanske jag känner mig mer manad att hålla mitt löfte?! Jag lovar att skriva och berätta hur det går!

Pust och flås - Pinkmommey

© Heidi Klum GmbH 2005
En av de vackraste kvinnorna i världen tycker jag - Heidi Klum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0