Cupcakefrosting!



(Ledsen för bilden igen)

Cupcakes är min nya hobby... Min yngsta son hade dop alldeles nyligen och då serverade jag små ursöta cupcakes med rosa och ljusblå frosting på! Frostingen gjorde jag själv och den blev supergod!! Så lätt - lite smör, philadelphia, vaniljsocker, citronsaft eller vatten och florsocker + om man vill ha karamellfärg i. Dessutom hade jag alla möjliga sorters "sprinkles" på så som silverkulor, chokladprickar, sockernallar och sockervaddsströssel!

På tisdag i nästa vecka har jag bjudit hem min bvc mammagrupp och då tänkte jag att jag skulle göra lite cupcakes igen! Men denna gång har jag faktiskt köpt färdig frosting, denna hittade jag på Sabis av alla ställen! Vet inte alls hur den smakar så jag får helt enkelt pröva lite innan jag spritsar på smeten på cupcakesen. Är det äckligt får jag slänga ihop min egenhändiga frosting, det går fort. Gillar man att baka, eller till och med att göra sina egna tårtor så kan jag rekommendera "The English shop" i söderhallarna, www.englishshop.se.
Förra gången jag bakade hade jag minicitronmuffins o denna gång tänkte jag baka kladdkakemuffins! Min vän "miss F" bjöd mig på såna häromdagen och de var underbara!! Så kladdkakemuffins med chokladfrosting får det bli, mastigt men gott!

Det ska bli riktigt kul med alla bebbar här! I somras och höstas träffades vi på caféer och restauranger men det går inte längre med 6-8 små vildingar...
Tre av mina närmsta väninnor är mammalediga samtidigt som jag och jag har mååånga andra mammalediga tjejkompisar att hänga med och dessutom är många inne på andra barnet som jag så det har inte blivit att jag har hunnit eller kunnat träffa bvc gruppen så mycket... Men det är kul när man har bebbar i precis samma ålder!

Nu ropar F (min sambo) att det vankas efterrätt - chokladmousse! Han har köpt 70% mörk choklad nere på Eijes och gjort moussen alldeles själv! En kaffe på det så kanske man inte däckar innan kl 22 ikväll?!

Pinkmommey :)

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

vad gott :D kram

2009-02-04 @ 19:12:46
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0