Hemma igen!

Jaha då var man hemma igen från underhållningsturnén!
Det var helt ok på Nickis lekland och jag känner mig nästan frisk! Det var min minstas första gång och han älskade det! Storkillen är redan en van besökare och slängde av sig skorna så fort vi kommit över tröskeln och körde sin vanliga runda.

På vägen hem så handlade jag på Prisextra medans min sambo rullade vidare med barnen. Detta är ett nytt fenomen som jag inte alls gillar... Det är nämligen så att vår bil har börjat ladda ur sitt batteri om man bara tar en kort sväng med den... Det har aldrig varit ett problem tidigare men det är det nu, och bilen är inte ens två år gammal!! Det spelar tydligen ingen roll om vi byter batteri för det kommer att bli likadant förr eller senare... Bland annat beror det på att bilen har en så stark motor att det tar så mycket av batteriet att bara starta den, jag säger bara snark! Det borde inte hända med en nästan ny bil som är av ett kännt välrennomerat tyskt bilmärke tycker jag! Och byta bil vill jag heller inte göra! Det är en av de största bilarna på marknaden om man inte vill ha en ful minibuss och vi kan inte ha en mindre. Lite saker som ska få plats: Dubbelvagn, två kids, ibland katt, ibland hund, massa packning (när man åker på semester eller till landet) mm
Ja, ja, om nu min husdröm snart går igenom kanske man kan byta min älsklingsbil mot TVÅ mindre? Som bil numero 1 skulle jag kunna tänka mig antingenen en Audi A6 eller en vanlig hederlig säker Volvo och som bil numero 2 en söt liten Fiat 500 eller kanske VW Scirocco!
Om Pinkpapa får välja så vet jag att han som mååånga andra killar säger Porsche... Tråkigt! Nog om bilar!

Nu ligger småkillarna o sover så nu ska jag ta ett låååångt bad, lägga ansiktsmask och måla naglarna!
Sov gott!


Nickis lekland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0